SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Daniëlle de Jonge:'Iedereen kan zakelijk verleiden'

danielel de jongeKlanten nemen aankoopbeslissingen vaak onbewust. Ze besluiten een product te kopen of een betaalde dienst af te nemen op basis van bepaalde emoties en waarnemingen. Klanten laten zich meestal ongemerkt verleiden tot een aankoop. Daniëlle de Jonge, co-auteur van het recent verschenen managementboek 'Verleid de klant', weet vanuit haar jarenlange praktijkervaring precies hoe je klanten zakelijk kunt verleiden.

Ze heeft dit boek geschreven om haar positieve klantervaringen te delen met anderen. “Want iedereen kan zakelijk verleiden en zo meer resultaat behalen. Maar je moet het wel bewust doen en vooraf weten welke stappen je gaat zetten. Verleid de klant' bevat praktische verkooptips en bruikbare tools om klanten aan je bedrijf te binden. Ik merk dagelijks in mijn coach en trainingspraktijk hoe je met uitgekiende online verleiding, aantrekkelijk relatiebeheer en optimale zichtbaarheid goede resultaten kunt behalen.”

Meer rendement
Als oprichter van Divario ondersteunt Daniëlle ondernemers en salesprofessionals bij het verbeteren van hun verkoopactiviteiten. “Ik help ze om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te worden. Mijn klanten leren op een andere manier om te gaan met bestaande en nieuwe klanten. Ze doen dat door heel bewust een aantal stappen te zetten. Hierbij geven ze zichzelf meer ruimte om hun deskundigheid en expertise te etaleren. Tegelijkertijd krijgen hun huidige klanten veel extra positieve aandacht. De toepassing van zakelijk verleiden leidt in vrijwel alle gevallen tot meer rendement. Hierbij kun je denken aan extra werk bij bestaande klanten en het genereren van new business. "

Meteen aan de slag
'Verleid de Klant' lees je in een middag of avond uit. Hierna kan de lezer meteen aan de slag. Daniëlle: "Dat is ook mijn bedoeling. Ik wilde geen standaard verkoopboek schrijven waarin diverse theorieën tegen het licht worden gehouden. De inhoud is praktisch, bondig en begrijpelijk neergezet. Na lezing kun je de gegeven tips meteen toepassen. De opzet van het boek is in lijn met mijn werkwijze bij Divario. Lezers die zich verder willen verdiepen in zakelijk verleiden kunnen de lezing of workshop volgen."

Zintuigmarketing
Sales en marketing ondersteunen elkaar bij het bereiken van commerciële doelen. 'Verleid de klant' behandelt beide vakgebieden en deze combinatie maakt het als managementboek uniek. Co-auteur Rob Snoeijen heeft het vakgebied marketing deels voor zijn rekening genomen. Daniëlle: "Rob geeft, samen met deskundigen zoals de bekende hoogleraar Roos Vonk, nuttige tips over zintuigmarketing en verleiden met kleuren." ‘Verleid de klant’ wordt uitgegeven door Van Duuren Management. "Ze zijn heel enthousiast over dit boek en geloven er in. Daar ben ik vanzelfsprekend erg blij mee, want ik heb al weer plannen voor een volgende titel!”