SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

The Sound of Sales, side two

pkIn mijn vorige blog had ik het over toepasselijke wachtmuziekjes aan de telefoon. Bedrijven lijken soms zomaar een willekeurig deuntje op te zetten of ze laten een standaardmuziekje horen, dat iedereen dus al gebruikt.

Jammer, want er valt juist zoveel winst te boeken met goede muziek! Met goede muziek kun je mensen in een positieve stemming brengen. Mijn oproep om voorbeelden van telefoonmuziekjes is niet onopgemerkt voorbij gegaan. Ik heb van jullie vele reacties mogen ontvangen. Mijn dank daarvoor! Hierbij de leukste voorbeelden op een rijtje.

Een kleine selectie uit de inzendingen die ik via Twitter en email heb ontvangen:

Gehoord bij een bedrijf in relatiebemiddeling:
‘I want a mistress for Christmas’ van AC/DC

Gehoord bij een consultatiebureau:
Bring your daughter to the slaughter’ van Iron Maiden (dank je, Marco
Visser)

Gehoord bij een bedrijf in peptalks en cursussen in zelfvertrouwen:
‘Ik ben nergens goed voor’ van De Dijk.
 
Gehoord bij een bedrijf in afslankproducten:
‘The Elephant Song‘ van Kamahl

Gehoord bij een stichting voor positief denken:
De gehele discografie van Nick Cave

Ten slotte omdat het kan, op het randje:
Gehoord bij de suicide hulplijn:
‘Bullet in your head’ van Rage Against The Machine (dank je, Joost Booij)

Ik heb niet gecheckt of ze daadwerkelijk allemaal echt zijn, creatief is
het in ieder geval wel!

Je eigen corporate wachtmuziekje
Wat je als bedrijf ook laat horen aan de telefoon, denk er bewust over na! Je verkoopt een gevoel, een identiteit, een emotie. Maak desnoods met je collega’s een eigen corporate song en laat die horen. De tekst gaat over de kernwaarden van het bedrijf, het refrein over de geweldige diensten die je te bieden hebt. ‘De W is van stamppot..’. Wat er ook voor voorbij komt, zolang het maar beter is dan een hitmedley met panfluiten! Wat is dat verschrikkelijk zeg. Geen enkel bedrijf op de wereld zou die muziek meer mogelijk gebruiken. Weg ermee! Mee eens? Laat het mij weten via Twitter: @PKostwinder

Ps: Om de panfluitspelers niet zonder werk te laten zitten mogen ze voortaan alleen nog maar optreden voor een bekend koffiemerk.
Pps: Tot mijn grote verdriet hoor ik bij Brunel nog steeds hetzelfde standaarddeuntje voorbij komen. Waar blijft de Brunel song!?

Verbonden aan Brunel traint Patrick Kostwinder dagelijks sales talent op communicatie, skills en bewustzijn. Patrick schrijft columns en blogs over sales, business, het leven en de menselijke psyche. Hij verzorgt daarnaast vele workshops, presentaties en lezingen, onder andere bij klanten en relaties van Brunel.