SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Daniëlle de Jonge: salescoach/trainer

danielel de jongeDaniëlle de Jonge is salescoach en salestrainer, spreker, auteur en ondernemer. Met een praktische, eigentijdse en inspirerende aanpak helpt ze bedrijven zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Daniëlle prikkelt ondernemers en (sales)professionals om zich onderscheidend te profileren en zo klanten te werven en te behouden. In 2013 verscheen haar eerste boek ‘Verleid de Klant’.
 

Hoe blije klanten jou succesvoller kunnen maken

danielel de jongeDe waarde van referenties is een niet te onderschatten middel voor succesvolle verkoop. Ieder bedrijf zou er gebruik van moeten maken. Bijvoorbeeld op de website, nieuwsbrieven en in offertes of brochures. Een klant aan het woord geeft nieuwe klanten het vertrouwen dat ze een goede keuze maken om met jou zaken te doen.
Vraag of je klant kort maar krachtig jullie samenwerking omschrijft. Let op: blijf niet in algemeenheden hangen – ‘X is een prettige persoon’ – maar leg focus op bereikte resultaten. 

De opbouw van een waardevolle referenties ziet er zo uit: ...

Lees meer: Hoe blije klanten jou succesvoller kunnen maken

12 tips vooreen effectief netwerkgesprek

danielel de jongeNetwerkbijeenkomsten bezoeken levert veel op. Je ontmoet vaak interessante mensen, je komt te weten wat er speelt bij bedrijven en in branches en het is de basis voor een goed zakelijk contact.
Bezoek je netwerkbijeenkomsten waar je al veel mensen kent, dan is het een mooi moment om op informele manier bij te praten. De valkuil is ook meteen dat je bij de bekende mensen blijft staan praten en daardoor niet de kans grijpt om nieuwe mensen te leren kennen. Ken je nauwelijks iemand op een bijeenkomst, dan is het soms lastig om een gesprek aan te knopen.

Goede gespreksstarters:....

Lees meer: 12 tips vooreen effectief netwerkgesprek