SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management november 2005

"Elke thuiswedstrijd een netwerkmoment"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

De Alkmaarse voetbalclub AZ verhuist in augustus 2006 naar het nieuwe stadion pal naast de A9. Om dat te kunnen financieren, ging de eredivisieclub op zoek naar de nieuwe sponsors. Inmiddels kent de klantenpiramide van AZ bijna twee keer zo veel klantgroepen. Het aantal extra business seats is nog te overzien, maar daarnaast zijn ook loges, rooms en units van het stadion de verkoop ingegaan. Hoe pak je zon enorme sales van stoelen aan? En hoe zorg je ervoor dat je klanten aan je bindt in de emotionele wereld van het profvoetbal? Ons kent ons gaat bij AZ prima samen met CRM.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoogwaardig zelfkleven drukwerk: Kolibri

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Begonnen als eenvoudige, kleinschalige etikettendrukkerij ontwikkelde Kolibri zich tot een moderne fabrikant van hoogwaardig zelfklevend drukwerk. Van zelfklevende waardezegels tot een opvallend dranketiket dat beweegt in de schappen. Commercieel directeur Paul Holland vertelt over de aankoop van "de Mercedes onder de drukpersen" en de daaropvolgende cultuuromslag, vooral in de omgang met klanten. In plaats van een ouderwetse sfeer in het bedrijf, waar geen klanten over de vloer kwamen en er geen buitendienst was, wordt de klant nu juist binnengehaald. En men zorgt voor publiciteit.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gedragsverandering sleutel tot succes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Al jaren weten we dat CRM-projecten in zon 70% van de gevallen mislukken. Misschien hebt u het zelf ervaren of u hebt ervaringen van collegas en kennissen gehoord. Achteraf signaleren dat een systeem voor customer relationship management onvoldoende succes oplevert, kost veel geld. De vraag is: wat te doen om tot de organisaties te behoren die wel succesvol zijn met het toepassen van CRM? Het daadwerkelijke doel van een CRM-project gaat veel verder dan het kopen van een mooi softwarepakket en dit met informatie vullen. De - veelal verborgen - sleutel tot klantgerichter en pro-actiever werken is verandering van het eigen organisatiegedrag.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

"Grotere rol spelen in bedrijfsmodel klant"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn bezig in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salesaanpak. Rob de Nijs van Enraf bv weet dat de tijd dat het product centraal stond, definitief voorbij is. "Daarom zijn we aan het uitbreiden richting het verkopen van oplossingen. We denken mee met de klant, bieden een bredere dienstverlening. Einddoel is om zo een grotere rol te kunnen spelen in het bedrijfsmodel van de klant."

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Loyaliteit opticiens basis salesmodel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Brillenglazenproducent Essilor zet zijn producten af via een indirect verkoopkanaal. Het bedrijf is actief in een zeer concurrerende markt. Daarin maakt men gebruik van een uitgebreid netwerk van zelfstandige opticiens. Vanuit de gedachte dat Essilor goed presteert als deze sales partners goed verkopen, ontwikkelde het bedrijf een marketing service programma: Alliance. Door ze instrumenten en informatie te bieden om hun verkoop te optimaliseren, versterkt Essilor de loyaliteit van opticiens.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Innoveren? Doen!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

De verkoopdiscipline moet flink innoveren, wil zij de rol blijven spelen die haar in een professionele omgeving toekomt. Tal van economische, technische en maatschappelijke veranderingen vereisen continu nieuwe kennis en knowhow. In het vorige nummer van Sales Management zijn zes concrete themas voor innovatie in sales geïntroduceerd en zes barrieres die innovatie mogelijk in de weg staan. Nu volgt een aantal conclusies en suggesties voor concrete innovatie. Motto: niet alleen constateren maar doen!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

ABN-Amro doet veel meer dan triple sales

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

In april is het Customer Contact Center van ABN Amro door de vakjury van de Nationale Contact Center Awards (NCCA) bekroond met de Golden Award als beste inhouse contactcenter in de categorie groot. Het bijzonder lovende juryrapport en de uitzonderlijke verkoopresultaten vormen alle aanleiding voor een nadere analyse van deze successtory.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.