SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management april 2003

IJzer, konijnen en diamanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

Handelen zit hem in het bloed. Wat begon met een partij konijnen en een stapel autobanden, ontwikkelde zich tot een omvangrijke ijzerhandel in grote balken en buizen. Henk Swanenberg heeft waarschijnlijk de grootste voorraad van Europa. Hij zit waar de concurrent is afgehaakt. Ook in Arabische landen: "Allah, hij moet mij eerst betalen."

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Analyse, coaching en consultancy

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Ursula Hegeman & Ria van Tol

Iedere salesorganisatie kent zo haar eigen problemen, denk bijvoorbeeld aan dalende verkoopcijfers. Vaak ligt de oorzaak in de personele sfeer, waarbij de sales manager niet zelden een sleutelpositie inneemt. Het coachingsprogramma ACC speelt hierop in; het zorgt voor een koppeling tussen professionele en persoonlijke kwaliteiten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Goede verkopers komen vanzelf bovendrijven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Paul Groothengel

Van wie kun je het best de kneepjes van het vak leren? Juist, van een ervaren collega. Bij Océ werkt deze aanpak voortreffelijk. In ieder key-account team loopt een doorgewinterde collega als coach mee. Ronald Zandvliet van Océ is hiervan een goed voorbeeld; een topverkoper en tevens begeleider.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkopen is leren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Willem Verbeke & Erik Spindler

Verkopers leren onder andere door het volgen van trainingen. Maar een verkoper leert ook in de praktijk, namelijk door te netwerken, zowel in- als extern. Een echte netwerker beschikt over een groot social capital. Hij investeert bewust tijd en energie in mensen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Post-Sovjet sales

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Vossen

Na de val van het communisme betraden Nederlandse bedrijven de enorme markt die Oost-Europa heet. Ze troffen er een wereld die nog nooit van direct mail, spaaracties en klantenbinding had gehoord. Maar het tij keer snel.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Blij met klachten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Paul Groothengel

Klachtenmanagement is hot. Terwijl bedrijven klachten het liefst terugdringen. Heel dom, vindt David Polak, auteur van het boek Klachten zijn kansen. Wees nou maar blij met klachten, want onder ieder klachtenbombardement schuilen altijd wel enkele goede adviezen, aldus Polak.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.