SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management juni 2004

Ideële stichting wordt kleine touroperator

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

Het begon met natuurexcursies georganiseerd door een paar biologen; inclusief kluitjes aarde uit de grond steken en planten determineren. Later ontwikkelde het zich tot een gespecialiseerde reisorganisatie die wandeltochten organiseert evenals actieve vakanties voor ouders met kinderen. "We werden zelf ouder, kregen kinderen en dachten: hoe moet dat nu met de vakantie?" Commercieel directeur Gert Nieuwboer over de geschiedenis van reisorganisatie SNP.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Authentiek verkopen met gevoel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Karina Meerman

Gaan uw commerciële mensen niet beter verkopen van verkooptrainingen? Dat kan kloppen. Waaraan ze namelijk vooral moeten werken, zijn hun emoties en hun gevoel van eigenwaarde. De cursus Zelfbewust verkopen schenkt veel aandacht aan emotie en spiritualiteit.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Rendement van salestrainingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sasja Hooijschuur & Erwin Metselaar

De vraag naar het rendement van opleiden ontwikkelen is de laatste tijd door de moeilijke economische situatie bijzonder actueel. Want wat levert het nu eigenlijk op?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De klant als trainer

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Robert Schulte

Hoe train je salespersoneel? Hoe voorzie je die vaak volstrekt autonome groep, die altijd onderweg is en volledig zijn eigen gang gaat, van nieuwe kennis, kunde en inzichten? Op de keper beschouwd is er maar één manier: breng ze in gesprek met de klant en laat deze aangeven wat er beter kan. Confronterend en nuttig, dus zinvol.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Sales wordt dominanter

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties... Steeds vaker vormen deze zaken aanleiding voor bedrijven om te kiezen voor key-account management. Een aanpak waarbij topklanten en leverancier samen werken aan (toekomstig) succes. Wim Doorewaard, key-account manager van Nestlé Purina Petcare, vertelt over de aankoopbeslissingen voor het schap, het belang van onderzoek en een totaal andere denkdiscipline.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Koude acquisitie als effectieve sales tool

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: J. Diederik Vincent

Telefonische acuisitie in business-to-business lijkt soms zijn langste tijd te hebben gehad. Maar cold calling biedt wel prachtige kansen die over het algemeen te weinig worden benut. Wat is de stand van zaken rond koude acquisitie? Is het tijdverspilling of een effectieve sales tool? En hoe zorg je ervoor dat medewerkers het met plezier doen, zodat hun inzet tot succes leidt?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Juiste timing is heel belangrijk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

Hij is geen verkoper, geen vertegenwoordiger in traditionele zin. En toch vertegenwoordigt public affairs manager Herbert Brinkman zijn onderneming, die hem in dienst heeft om commerciële doeleinden van een doorgaans aanzienlijke reikwijdte te realiseren. Zelf vindt hij zich indirect commercieel, bezig met een specifiek traject dat als het ware de voorwaarden en de basis moet scheppen voor sales op de zakelijke en particuliere markt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Strategische (out)sourcing customer care

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Annemiek van Moorst

Hoe belangrijk is customer care voor uw bedrijf? Is dit afhandelen van klantcontacten een kernproces en, zo ja, een kerncompetentie? Iets waar uw organisatie uitzonderlijk goed in is? Of zou u dat graag willen, maar is de realiteit anders? Hoe organiseert u het? Immers, "service is sales".

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.