SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management april 2006

Langdurige relaties met vaste klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

Bressers Metaal bv in Tilburg is een voorraadhoudende groothandel in staal. Het bedrijf koopt grote hoeveelheden van dit metaal in en verkoopt het door aan constructie- en bouwbedrijven, betonfabrieken en de metaalverwerkende industrie. Commercieel directeur Valentijn Bressers vertelt: “We werken veel met vaste klanten en streven naar langdurige relaties.” Maar daarnaast is men voortdurend op zoek naar nieuwe klanten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Stem coaching af op marktontwikkelingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bert Pieters

"De veranderingen in de samenleving hebben verstrekkende gevolgen voor het koop- en verkoopproces. Uiteraard moet hiermee ook de aanpak van coaches en consultants ingrijpend wijzigen." Directeur Ria van Tol van het Almeerse consultancybureau Commercium vertelt met welke ontwikkelingen en trends verkopers en coaches te maken hebben. En hoe de moderne coach en consultant effectief en efficiënt kan bijdragen aan de omzetbevordering van het bedrijf.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe wordt de verkoper een sales partner?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jan Flamend

Om een trusted advisor van de klant te worden, heb je een gedegen ontwikkelingsplan nodig. Verkopers moeten zich inleven in de zakelijke situatie en problematiek van de klant, een luisterend oor hebben en de juiste afstemming kunnen maken tussen de behoefte van de klant en hun eigen aanbod. Daarbij moeten zij creatief zijn, economisch onderlegd en het respect van de klant afdwingen door inzicht in en verstand van zijn activiteiten aan de dag te leggen. Producten en diensten zijn verwisselbaar, de unieke verkoper en zijn waardevolle klantaanpak niet.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De nieuwsbrief als salesinstrument

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Freek Andriesse

Eén van de oudste commerciële communicatiemiddelen beleeft een ware revival. Mede dankzij de digitale (r)evolutie zetten steeds meer salesorganisaties de ieuwsbrief in elektronische dan wel gedrukte vorm in. Als direct verkoopinstrument en -kanaal, als onderscheidend element ten opzichte van de concurrentie en om klanten te binden. Een praktische analyse van dos en donts.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Monitoring geeft betere slagingskans

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn actief in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salesaanpak. Voor Gernand Hosmar, corporate account manager van KPN Sales, gaat het vooral om monitoring, waardecreatie en het hoge verwachtingspatroon van sales professionals. "We zullen zowel bestaande als nieuwe klanten steeds meer toegevoegde waarden moeten bieden", beseft hij.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Service en sales één team bij Nashuatec

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Ron van Voorst

Servicemedewerkers van kantoorautomatiseerder Nashuatec hebben maar liefst zon 54.000 keer per maand contact met klanten. “Een gouden kans om er commercieel iets mee te doen”, zegt corporate program manager Ad van den Wildenberg. Het bedrijf zit nu in de tweede helft van een zeven jaar durend programma om de serviceafdeling om te vormen van een cost center tot een proactieve afdeling die de klant centraal heeft staan en die samen met sales commerciële kansen pakt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Te veel informatie, te weinig klantentrouw

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jan Willem Kuijper & Frans Plat

Op allerlei markten neemt het aanbod van producten en diensten toe. Bovendien komt er steeds meer informatie over het aanbod, terwijl de verschillen tussen de afzonderlijke merken kleiner worden. Hierdoor raken klanten verward, vooral als het om complexe producten en diensten gaat, zoals personal computers. Op de pc-markt is de verwarring aanzienlijk, blijkt uit onderzoek.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.