SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2005/3

7 tips om goed met klachten om te gaan

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De adviezen van Aristoteles

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klantgericht verkopen: de basis en de edele tactieken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim van Hout, Boertien Sales! in Naarden

Klantgericht verkopen bestaat uit drie fasen: de voorbereiding, het verkoopgesprek en de nazorg. Dit artikel-in-twee-delen behandelt de eerste twee fasen; we beginnen met de voorbereiding en volgende keer gaan we in op het gesprek, inclusief het afsluiten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ontdek impliciete behoeften

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een impliciete behoefte is een niet uitgesproken behoefte. Stel, een klant vraagt naar de servicebehoefte van een machine. De impliciete behoefte is die van aanschaf van een betrouwbare machine. Hoewel niet uitgesproken, is deze behoefte belangrijk.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wees altijd op tijd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkopen in een tegenvallende markt, Sales Vraagbaak

Is de afspraak om 11.00 uur, meld u dan om 10.55 uur bij de receptie. Als u om 11.20 uur nog niet bent opgehaald, dan zijn er twee mogelijkheden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De juiste benadering

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Omgaan met moeilijke managers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als uw manager van het type is dat nooit tijd heeft, altijd zit te bellen, nooit lijkt te luisteren naar wat u zegt, orders uitdeelt in plaats van te overleggen en u het gevoel geeft dat u zeurt als u een probleem voorlegt, dan is het tijd dat u leert hoe u met dergelijke types kunt omgaan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wanneer afsluiten?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Persoonlijke verkoopstijlen, Kluwer

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het juiste moment

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Persoonlijke verkoopstijlen, Kluwer

Het zal u verbazen hoeveel klanten graag willen dat u de beslissing voor hen neemt. Afsluiten is dus een actief gedeelte voor de verkoper. Afwachten tot de klant zegt doe maar, is allesbehalve professioneel.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Top drie van de meest voorkomende klachten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Contour Contact

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Nadenken over uw vak

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkopen in een tegenvallende markt, Sales Vraagbaak

Als de vooruitzichten wat minder zijn, wil dat nog niet zeggen dat u moet stoppen met verkopen. Integendeel, het is bij uitstek het moment om uw verkoopkwaliteiten aan te scherpen. Enkele onderwerpen waar u over kunt nadenken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De aardige klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: The Management Intelligence Report

Kent u die klanten? De aardige klant die nooit klaagt, maar ook nooit terugkomt? Een typering.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat klanten (niet) willen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.cio.com

Als u aan uw b-to-b-klanten zou vragen wat ze van u willen, weet u dan wat ze gaan antwoorden?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Mijn klanten zijn tevreden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkopen in een tegenvallende markt, Sales Vraagbaak

Mijn klanten klagen niet, dus zijn ze tevreden. Dit is een gevaarlijke redenering waarmee veel verkopers zichzelf een rad voor ogen draaien.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kenmerken van onderhandelen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: In 9 fasen onderhandelen, Kluwer

Onderhandelen is zowel samenwerken als vechten, zowel coöperatie als competitie. Elementen van strijd en binding spelen gelijktijdig en maakt het lastig. De belangrijkste kenmerken van onderhandelen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De beslissing valt halverwege

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Verkoopgesprekken leiden helaas maar al te vaak niet tot het gewenste resultaat. Realiseer u dat de meeste onderhandelingen halverwege het gesprek worden verloren of gewonnen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Trouw loont niet - of wel?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

De allerfijnste krantenkoppen brengen geen nieuws maar zeggen wat je allang wist maar nooit in de krant leest. Zoals laatst: Trouwe klant krijgt minder rente.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat levert het u op?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jan-Willem Seip, Vendicum in Deventer

Door de ROI (return on investment) of de earn-back-time (= terugverdientijd) duidelijk te maken aan de prospect bent u beter in staat om hem te motiveren om zaken met uw organisatie te doen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Prijs of waarde?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mario Bierkens, DOOR Nederland

Prospects of klanten die producten of diensten zien als een kostenpost in plaats van als een investering die zich terugverdient; daar is bij de verkoopaanpak iets misgegaan... Hoe krijgt u de prospect gemotiveerd om zaken met úw organisatie te doen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De gouden kans

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Halverwege uw presentatie komt de directeur van het bedrijf onaangekondigd binnen. Wat nu?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een sterke verkoopbrief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een goede verkoopbrief moet binnen vijf seconden de interesse wekken. De lezer moet in een oogopslag kunnen zien wat het aanbod is. Vijf tips om dit doel te bereiken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.