SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2005/12

7 tips om in te spelen op de behoeften van de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door www.salesquest.nl

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tips voor goed e-mailgebruik

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

E-mail: noodzakelijk kwaad?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Perfect Presentation

In deel 1 over het gebruik van e-mail zette Sales Power voor u op een rijtje hoe een mail er inhoudelijk uit moet zien. In deel 2 leest u over de vormgeving van een mail.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkopen aan topklanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

In de topsegmenten - waar hoge prijzen gelden - liggen voor de verkoop grote kansen. De verkoper is daar immers een waardeverkoper. Klanten die bereid zijn de hoofdprijs te betalen, stellen hoge eisen aan het verkoopproces en aan de verkoper.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zorg voor veerkracht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Het leven is soms zwaar. Voor wie veerkrachtig is en tegen een stootje kan, is het lichter. Tips die helpen om makkelijker met tegenslag om te gaan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kritiek geven op een opbouwende manier

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Of het nou gaat om een stapel werk dat op uw bureau wordt gegooid of uw collega zich niet aan zijn afspraken houdt: tijdens uw werk kunt u last van het gedrag van anderen hebben. Een stappenplan om opbouwende kritiek te geven.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De juiste afsluiting

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Afsluiten, daar gaat het om

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

We houden van competitie, we winnen liever dan dat we verliezen Wees daarom scherp tijdens het hele verkoopgesprek, op de afloop komt het uiteindelijk aan. Dus vraag om de order!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klanten mogen klagen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Kant-en-klare verkooptips

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat te doen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Nieuwe producten verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een nieuw product of een nieuwe service verkopen aan bestaande klanten vraagt om een zorgvuldige voorbereiding. Tips voor een goede start met een succesvolle afloop.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat vindt de klant van u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Momenten van de waarheid, Bart van Luijk

Als verkoper is het voor u natuurlijk van belang om te weten hoe klanten over u en uw werk denkt. Om de wat mindere aspecten in kaart te krijgen voordat de klant afhaakt, kunt u hem een vragenlijst laten invullen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak het uw klant naar de zin!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Wie een langdurige liefdesrelatie heeft, weet welke snaren hij moet raken om het zijn partner naar de zin te maken. Soortgelijke gevoeligheden ontwikkelen in relaties met klanten loont de moeite, want net als partners verwachten klanten dat zij aandacht en waardering krijgen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Liefde op het werk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Het kan iedereen overkomen: verliefd worden op een collega. Maar hoe gaat u daar op een goede manier mee om, zodat het niet problemen leidt?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Lastige sollicitatievragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Gids voor Personeelsmanagement

Dat u lastige vragen krijgt tijdens een sollicitatiegesprek hoort erbij. Maar sommige vragen had u zelf van te voren niet kunnen bedenken. Doe uw voordeel met de top 10 van moeilijke vragen die aan sollicitanten zijn gesteld.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Houd van uw werk!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Om écht goed te zijn in iets, moet je er lol in hebben. Dat geldt ook voor uw werk.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Honderd euro verdienen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Geachte heer Wijman, u bent onze ambassadeur. Dat is schrikken, zon aanhef boven een brief van je hypotheekadviseur terwijl je nooit post krijgt van je hypotheekadviseur. Ik, ambassadeur? U kent uw collegas, het is gewoon een truc uit het losbladige handboek Verkopen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tien tips om bewuster het verkoopvak uit te oefenen!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Cees van Asselt, Sales Top College

Verkopen is een vak en in ieder metier valt het nodige te leren. Vergroot uw vakbekwaamheid met onderstaande tien tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Afwijzingen accepteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Kant en klare verkooptips

Lukt het niet een deal te sluiten dan kunt u altijd nog:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat is de luistervoorkeur van uw klant?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Trends

Mensen horen wat ze willen horen. Er zijn verschillende luistervoorkeuren. Bepaal wat de luistervoorkeur van uw klant is, zo kunt u elkaar goed verstaan en wordt de weg naar een goede relatie geplaveid.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.