SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2004/3

6 tips om fouten te voorkomen tijdens een beurs

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door ExpoVisie

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak muziek met uw stem

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Aan uw stem horen mensen of u zelfverzekerd, aardig, saai, onplezierig, eerlijk of oneerlijk bent. De stem is daarom een machtig verkoopwapen. Hier zijn vijf manieren waarop u uw stem kunt gebruiken om beter te presenteren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verstaan uw buitenlandse luisteraars uw Engels?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: uit Presentatiemythen door David Bloch, uitgeverij Academic Service

Een presentatie houden in het Engels is toch iets anders dan in je moerstaal spreken. Er kunnen vreemde en ongemakkelijke situaties ontstaan als u daar niet goed mee omgaat.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

In de schijnwerpers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hebt u zich ooit afgevraagd waarom sommige mensen zo makkelijk beroemd en rijk worden, terwijl het anderen - met dezelfde hoeveelheid talent, intelligentie en presentatie - maar niet lukt om in de schijnwerpers te komen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Nieuwe werkplek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Houd u aan het volgende schema om zo snel mogelijk ingewerkt te raken in uw nieuwe baan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Als uw manager u wil lozen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Team

De warme deken waarmee uw manager u in het begin gaarne omhulde, kan als het tegenzit heel snel weer worden afgerukt. En dan?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het klachtenlogboek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Doe wat met een klacht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Michel Hoetmer, SalesQuest in Hoofddorp

Er wordt wel eens beweerd dat klachten kansen zijn. Inderdaad zijn klachten kansen, maar dan moet er wel wat mee gedaan worden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Schriftelijke klachtafhandeling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Klachten zijn kansen

Er is een schriftelijke klacht van een klant bij u binnengekomen. Nu moet u daarmee aan de slag, maar hoe? Adviezen voor een goede schriftelijke klachtafhandeling.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verschillende soorten klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Vraagbaak, Telefonisch acquireren

Als verkoper is het verstandig uw gedrag af te stemmen op dat van de ander. Op die manier vergroot u de kans dat het gesprek verloopt zoals u dat hebt voorbereid. Typeer uw klant en speel daar op in.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Georganiseerde mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Helder spreken aan de telefoon

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonische vaardigheden in 3 stappen, Kluwer

Op een telefoonlijn zit altijd ruis, zelfs bij moderne telefoons. Daardoor verliest de gesproken tekst aan helderheid. Ook speelt mee dat u de spreker niet ziet. Zorg er dus voor dat u een heldere, persoonlijke stijl hanteert.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

En de kleur is…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Brandweek

Consumenten hebben een duidelijke voorkeur voor bepaalde kleuren voor een product of merk. Denk als verkoper mee over de beste kleur voor uw product.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Vraag klanten naar hun trouw

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marketing Management

Natuurlijk wilt u als verkoper weten of klanten tevreden zijn over uw product of dienst. Hoe beter u weet wat de klant wil, hoe beter u kunt verkopen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat te doen bij een nijdige klant?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Hoe gaat u om met nijdige klanten? Houd onderstaand script bij de hand en laveer zonder brokken te maken door deze lastige situatie.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Leestips

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe u een tekst skimt of scant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Stapels papier krijgt u dagelijks onder ogen. Het is dus zaak om zo snel mogelijk door die overload aan informatie heen te komen en zo efficiënt mogelijk te bepalen wat u werkelijk moet lezen en wat overbodige ballast is.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Nieuwe Ontwikkelingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Warme bakker Kees Gutter bakt zoete broodjes voor verkopers: Om 10 uur heb ik mijn eerste afspraak: met een vertegenwoordiger. Je moet natuurlijk goed op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in de branche. Wie brengt de rechtvaardiging van de verkoper mooier onder woorden dan Kees Gutter in zijn column Een dag uit het leven van... Kees Gutter, zelf in de Kees Gutter Krant van Bakkerij Kees Gutter? En hij was al om half zes op! Ik mijmerde nog wat over zijn wijze woorden tot ik werd opgeschrikt door de telefoon. Of we al nagedacht hadden over groene stroom.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Voorbeeld van een goede mailingbrief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een doeltreffende mailingbrief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Ronald Swensson, Wage training en advies BV te De Bilt

Het schrijven van een mailingbrief is lastig. Een dergelijke brief zal de prospect moeten aansporen om tot actie over te gaan en dus te reageren. Acht tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Warming-up oefeningen voor een presentatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: CallCenterMagazine

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Profileer u professioneel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Gebruik de volgende technieken om u te profileren binnen uw organisatie om zo uw carrière een duw in de goede richting te geven.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.