SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2004/5

8 tips om succesvol te onderhandelen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door SalesBusiness

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het toverwoord omdat

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Mensen hebben vaak redenen nodig om iets te doen. Bijvoorbeeld antwoorden geven op uw vragen. Dat bleek klip en klaar uit een bijzonder experiment.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tennissen voor verkopers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Michel Hoetmer, SalesQuest in Hoofddorp

Een klant of prospect reageert telefonisch op een verkoopbrief die u hem onlangs stuurde. Het lijkt er op dat u een verkoopkans heeft zonder er veel moeite voor te hoeven doen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verdien het vertrouwen van uw omgeving

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: The Enemies of Trust, HBR

Vertrouwen is een cruciale voorwaarde om goed te kunnen functioneren in uw bedrijf. En of u het nu wilt of niet, als het op vertrouwen aankomt zijn er binnen het bedrijf enkele onaangename zaken waarmee u rekening moet houden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Overtuig uw manager

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Als uw manager steeds weer vraagtekens zet bij uw beslissingen en u merkt dat dit uw zelfvertrouwen begint aan te tasten, probeer dan de volgende tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wie is u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: HR Rendement

Tijdens een sollicitatiegesprek worden u allerlei vragen gesteld. Op sommige weet u misschien niet meteen het antwoord. Bereid u voor op onderstaande vragen zodat u een goed gesprek kan voeren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Samen oplossingen vinden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Gefeliciteerd! U bent gepromoveerd tot sales manager. Maar waar u eerst tot het team behoorde, staat u nu boven de troepen. En dat brengt soms spanningen met zich mee.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De juiste ontvangst

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Zakelijke etiquette, uitgeverij Tirion

Vanaf het moment de klant één voet bij uw bedrijf over de vloer zet totdat hij het pand weer verlaat, is het van belang dat u hem op een goede manier onthaalt. Tips voor een optimale ontvangst.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak van uw klant uw vriend

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

En nu is het afgelopen!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mangement Support

Het is natuurlijk prima om voor uw mening uit te komen en te zeggen waar het op staat als u het zat bent. Maar cest le ton qui fait la musique. Vijf stappen om de juiste weg te bewandelen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Prijssignalen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harvard Business Review

Als de consument u als verkoper vertrouwt, zal zijn oordeel gebaseerd zijn op uw signalen rond de prijs. U kent ze vast, maar misschien niet allemaal.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Succesvolle klantcontacten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Wilt u als verkoper schriftelijk communiceren met uw klanten dan kan dat via een nieuwsbrief of een e-mailing. Maar aan welke voorwaarden moet zon uiting voldoen? Onderstaande tips zorgen ervoor dat u mee kunt denken met de marketingafdeling.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Uitstel is de dief van de tijd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Van die noodzakelijke maar vervelende taken die maar blijven liggen omdat u er geen zin in hebt. Het is veel productiever om gewoon even te doen wat moet worden gedaan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Werken op topsnelheid

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Wie goed zich voorbereidt, kan werken op topsnelheid. Dat levert u zeeën van tijd op die u goed kan gebruiken om eindelijk dat te doen wat al veel te lang is blijven liggen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Onnodig papierwerk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Tijd is een van de kostbaarste dingen in ons leven. Voorkom dat u tijd verspilt aan onnodig papierwerk. Vraag u regelmatig af wat u rapporteert, wat de zin ervan is en of u degene bent die het moet doen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Voet tussen die deur!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

De Jehovas Getuigen krijgen geen voet tussen de deur bij de man die zij in het nieuwste tv-spotje van Citroën hopen te bekeren. Integendeel. De extrovert uitgevallen bewoner is namelijk een overtuigde Citroën-verkoper en zet zélf zijn voet tussen de voordeur. Zodat het zondags geklede stel Jehovas die niet dicht kan duwen. De Citroën-verkoper is enthousiaster over de nieuwste Citroën dan een Jehovas Getuige over Jehova.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De overeenkomst tussen verkopen en voetballen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Ronald Swensson, Wage training en advies BV in De Bilt

Verkopen wordt vaak vergeleken met het beoefenen van een sport. In grote lijnen klopt dat ook.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De tijd van de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Missers bij offertes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Contour

“Stuurt u ons maar een offerte.” Met deze vaak loze kreet gaan dagelijkse duizenden verkopers aan de slag die denken daarbij weer nieuwe klant te kunnen binnenhalen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.