SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2004/11

7 tips om goed om te gaan met verhoogde werkdruk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Management Support

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Uw eigen reclamespotje

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als iemand u vraagt wat uw beroep is, wat zegt u dan? Een antwoord waarin u goed verwoordt wat u doet, is een prachtige kans om nieuwe contacten te leggen. Drie punten om op te letten bij het creëren van uw eigen reclamespotje.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wakkere luisteraars

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: uit Presentatiemythen door David Bloch, Academic Service

Het verschijnsel presentatie aan slapenden komt nog steeds voor. Als na de lunch de lichten uit gaan en u een eentonige presentatie houdt, vraagt het wel heel veel van de luisteraar om erbij te blijven.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Prospects vinden en benaderen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Het hoeft niet moeilijk te zijn om prospects te vinden en te benaderen. Vijf manieren om uw marktaandeel te vergroten of verloren gegane klanten te vervangen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Nooit te oud om te leren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U bent nooit te oud om te leren. Hoe gekwalificeerd u als verkoper ook bent, er zijn altijd tien anderen die in uw nek staan te hijgen om uw functie over te nemen. De schooldagen van een verkoper zijn nooit voorbij.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Nieuwe gezichten, nieuwe mogelijkheden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u manieren zoekt om elke week nieuwe prospects te ontmoeten, vindt u hier een wegwijzer. Geen gouden formules, maar aanwijzingen hoe u het meeste uit uw rayon haalt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Dos and donts

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Vraagbaak, Persoonlijke verkoopstijlen

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Stel de juiste vraag in de winkel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Vraagbaak, Persoonlijke verkoopstijlen

Een goed verkoopgesprek in een winkel hangt in hoge mate af van een goede analyse: weet wat de klant wil.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Goed netwerken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marketing Management

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Professioneel communiceren per e-mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

E-mail is weliswaar geen vervanging voor telefonisch of persoonlijk contact, maar het is niet meer weg te denken als communicatie-instrument. Het is een extra instrument om de relatie met de klant te onderhouden. De etiquette rond e-mail op een rij.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Word uw zenuwen de baas

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Iedereen heeft wel eens last van zenuwen. Zenuwachtig zijn voor een presentatie of een belangrijk verkoopgesprek hoort erbij.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Lunchen of dineren met de klant?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Zakelijke etiquette, uitgeverij Tirion

Het is gebruikelijk een grote deal af te sluiten bij een zakelijk diner en niet tijdens een lunch. Een diner biedt immers de mogelijkheid groot uit te pakken en uw klant wellicht in te pakken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkoopacties: wanneer wel, wanneer niet?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Business-to-business verkoopacties, Sales Vraagbaak

Er zijn allerlei redenen om verkoopacties te houden, net zoals er ook vele redenen zijn om ze in bepaalde situaties juist niet toe te passen. Hoe maakt u de juiste keuze?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Veel te laag

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Zakendoen is een kwestie van gunnen. Voor u geen nieuws natuurlijk. Prijzen, producteigenschappen, specs, garantie, leveringsvoorwaarden, het is allemaal leuk en aardig, en u praat er ook graag uren over, maar iets echt verkopen, dat moet u gewoon gegund worden. Kopen is gunnen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe offreert u resultaatgericht?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: DOOR Nederland in Amersfoort

Voorstellen maken is op zichzelf al een klus. Een resultaatgericht voorstel blijkt een uitdaging. Resultaatgerichte voorstellen en offertes hebben door hun persoonlijke aanpak, de woordkeus en de inhoud een grotere pakkans. Op de vraag: Hoe offreer je klantgericht? kan dan kort en bondig worden geantwoord: Door persoonlijk en (mee)lezersgericht toegevoegde waarden van uw voorstel te offreren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verschillen tussen mannelijke en vrouwelijke prospects

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkopen in een tegenvallende markt, Sales Vraagbaak

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wie luistert, leert

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Checklist Kommunikation

Natuurlijk, we weten allemaal dat goed luisteren een kunst en een voorwaarde voor goede communicatie is. De belangrijkste aanbevelingen voor professioneel luisteren nog eens op een rijtje.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.