SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 1996/1

Waarom sommige mensen nooit mislukken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Mackay-methode door Harvey Mackay. Veen Uitgevers

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat is een goed telefoongesprek?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Denk als een power seller (I)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De magie van power selling, M. Ohoven, BoekWerk, Groningen, 1995

In deze mini-serie over power selling komen de kernzinnen van het positieve denken aan bod. Ze dragen bij aan een positieve instelling die aan de basis staat van uw succes.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

10 redenen waarom de klant u `te duur vindt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power Poster

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

8 tegenwerpingen en hoe u daarop kunt reageren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

`De verkoop begint pas als de klant nee zegt, is inmiddels een gevleugeld gezegde. Soms is het echter niet altijd eenvoudig om het juiste tegengas te geven. Hier zijn enkele veel voorkomende tegenwerpingen plus mogelijke reacties.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

O die telefoon!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Binnendienstverkopers besteden heel wat tijd aan de telefoon. In het boekje `Is er nog gebeld? (uitgave van PTT Telecom) vertelt een van hen: ``Eigenlijk verdien ik met de telefoon mijn salaris. Elk contact telt, dus bij wijze van spreken ook elke seconde. Daarom ben ik er erg kien op dat een gesprek niet langer duurt dan nodig is.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tijd is schaars

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Lansier

Een verkoper heeft effectief tussen de 120 en 160 verkoopdagen per jaar. Dat betekent dat hij die zo optimaal moet benutten. Daarom zou hij zich elke week de volgende zes vragen moeten stellen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Inkopers over verkoop-bloopers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Inkopers hebben een duidelijke mening over verkopers. Wat dacht u van de volgende bloopers die volgens sommigen van hen de relatie ernstig kunnen verstoren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ontwikkel een klantgericht servicebeleid

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Bij het ontwikkelen van een klantgericht servicebeleid komt heel wat kijken. Hieronder volgen enkele vragen die als uitgangspunt kunnen dienen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bezoekafspraken maken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Vrijwel alle bezoekafspraken worden per telefoon gemaakt. Dat gebeurt door de verkoper zelf of door de binnendienst. Vaak moeten dat echter tussen de bedrijven door gebeuren. Probeer er toch enige structuur in aan te brengen. Hier zijn enkele eenvoudige tips:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe blijft u gemotiveerd?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: M. Ohoven

Enthousiaste verkopers scoren het best. Maar als het even tegenzit, is het soms moeilijk jezelf weer op te peppen. Hier volgen vijf tips om weer gemotiveerd aan de slag te gaan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

12 tips voor direct mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Thed van der Gun

Als verkoper schrijft u vast wel eens een verkoopbrief. Of stuurt u een mailing naar prospects of klanten. Of misschien bent u van plan dat te gaan doen. Een goede mailing vereist veel aandacht. Hier zijn alvast 12 tips om over na te denken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Presenteren, dat kan toch iedereen!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Presenteren doe je niet alleen voor een groep of bij een klant. Presenteren gebeurt ook schriftelijk, via telefoon en fax. Bij elke uiting richting klant of relatie laat u een indruk achter. En die indruk heeft grote invloed op het imago van het bedrijf waarvoor u werkt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

U bent te duur!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Het verkopen van de prijs is niet altijd eenvoudig. De klant roept algauw `te duur. Vaak is het een spel dat erbij hoort. Maar wel een spel dat professioneel gespeeld moet worden. Anders kost t u geld.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De zes stappen van het beursgesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marjan Deelen

Beursdeelname kost in de regel veel geld. Het is dus zaak er alles uit te halen wat erin zit. Een belangrijk onderdeel is het beursgesprek met geïnteresseerde bezoekers. Als dit professioneel verloopt, is de kans op positieve respons het grootst.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Offerte-opvolging: goede voorbereiding is het halve werk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Floris Wijers

De klant vraagt u om een offerte. Hoe bezorgt u deze bij de klant en hoe ziet uw follow-up eruit? Het succes van uw offerte-opvolging staat of valt met de voorbereiding ervan. Want alleen met de juiste informatie kunt u maatwerk leveren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Showroomverkoop: Elke bezoeker is interessant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bob van der Kwast

In de showroom moeten we wachten tot de klant naar ons toekomt. Maar daarna kunt ú het heft in handen nemen. Met een vriendelijke benadering, gerichte vragen en een passend advies brengt u heel wat verkopen tot stand.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.