SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 1996/2

Twaalf tijdwinnende ideeën

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power poster

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geen tijd!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

"Sorry, daar heb ik nu echt even geen tijd voor. Hoe vaak horen we dit? Hoe vaak zeggen we t zelf? Tijdgebrek lijkt binnen het bedrijfsle­ven Volksvijand nummer 1 te zijn.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

`Remember me

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: New Account Selling

We leven in een wereld waarin je makkelijk ten onder gaat in de zee van naamloze gezichten en stemmen waarmee prospects worden geconfronteerd. Werk er daarom hard aan uzelf zodanig te positioneren dat zij u onthouden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Denk als een power seller (2)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: M. Ohoven

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Spreken is zilver, zwijgen goud

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: First-Rate Customer Service

In uw verkooppraktijk is de telefoon een onmisbaar instrument. Tegen lage kosten kunt u veel omzet genereren. Mits u natuurlijk de juiste technieken toepast.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verbeter uw klantgerichtheid

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zit mn dasje goed?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Het is plezierig zakendoen met mensen die de juiste omgangsvormen hanteren. Die gekleed gaan zoals wij dat van hen verwachten. Wat dat betreft zit de verkoper als t ware in een glazen huis. Hij wordt vrijwel dagelijks getaxeerd via zijn uiterlijk en gedrag. Hier een paar elementaire en essentiële regels.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De handicap van de telemarketer

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob van Zalingen

Veel verkopers vinden het niet plezierig hun eigen belafspraken te maken. Dat laten ze liever over aan de binnendienst. Sommige verkopers moeten echter wel; soms is het ook nuttig zelf die telefoon eens te pakken. Al was het alleen al voor een beter begrip.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Stappenplan Gebruik de DMU in uw voordeel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Alfred Out

Vaak zijn er verschillende personen bezig met de aankoop van een product of dienst: de Decision Making Unit (DMU). Maar ook aan leverancierskant zijn er dikwijls meerdere mensen bezig met het binnenhalen van een order. Belangrijk is dat u als verkoper zoveel mogelijk gebruik maakt van al die verschillende mensen in de eigen organisatie en die van de klant.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De prijs is raak!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Veel verkoopgesprekken draaien om geld. Zorg er daarom voor dat u op dat punt uitstekend voorbereid bent. Anders kan t u wel eens geld kosten!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe positief bent u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Personal Selling Power

Een goede verkoper is in elk geval positief. Hoe is het met uw kijk op het leven, uw job, uw producten en diensten? Bent u een positivo of juist niet? Beantwoord onderstaande vragen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geef niet te snel korting

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap Bron

Inkopers worden geboren met een mond gevormd naar de woordjes ``te duur. Ook al is uw prijs nog zo scherp, uw aanbod nog zo aantrekkelijk, het blijft ``te duur. Ze vragen altijd om korting, al was t alleen maar voor de vorm.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De concurrent de baas

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

In veel branches is de concurrentie hevig en moeten verkopers er alles aan doen klanten te winnen en te behouden. Zaak is het nét even beter te doen, nét iets meer geven dan de concurrent.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe val ik op?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Robin Peterson in Personal Selling Power

Hoe valt u op binnen de meute verkopers die allemaal achter dezelfde prospects aan zitten? Door de kunst van het contrasteren toe te passen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De kracht van stilte

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Veel mensen praten snel en aan één stuk door. Ze zijn bang voor een stilte, voor een stokkend gesprek. Dat is zeer onterecht. Door bewust gebruik te maken van korte pauzes, winnen uw woorden én presentatie aan communicatiekracht.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Test: Hoe klantgericht bent u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Paul Alberts & Nico Buitendijk

Klantgericht opereren, je kunt er niet meer omheen. Het is essentieel om een hechte en daarmee duurzame band met klanten te creëren. Het uitwisselen van informatie, het waarderen en verrassen van klanten is een must geworden om ze te winnen en te houden. Maar hoe werkt u klantgericht?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

10 tips voor goed luisteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoor, luister en score!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob Houkes

Jan Snel dacht dat de veeleisende inkoper het onderste uit de kan wilde en probeerde het met korting. Els Pit begreep dat de inkoper een partij zocht die meedenkt en vooruitdenkt. Ze kwam met een verrassend voorstel en kon in het vervolggesprek oplossingen presenteren. Jammer dan voor Jan. Slecht geluisterd!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.