SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 1996/5

Tien tips om minder te praten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geef niet teveel korting!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Het maken van prijsafspraken is voor de meeste verkopers een spannend moment. Al uw inspanningen worden tijdens de onderhandelingen vertaald in klinkende munt. Met behulp van de volgende adviezen krijgt u de prijs die u voor ogen hebt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Succesvolle presentaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Dieter Heitsch

Gebruik bij de presentatie van uw diensten of producten visuele hulpmiddelen. Zo komt uw informatie beter over.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

10 manieren om uw klanten te behouden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Fout beursgedrag

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim Muys

In een beursstand worden soms fouten gemaakt die ertoe leiden dat passanten de stand niet binnenkomen of dat bezoekers hem weer snel verlaten. Als we ons niet van deze fouten bewust zijn, worden ze steeds opnieuw gemaakt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Houd de klant!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marjorie Berghuis

Met een goed product en zo nu en dan een bezoekje aan uw klant bent u er nog niet. Zaak is de eenmaal gewonnen klant aan u te binden. Hem de aandacht te geven die hij verdient. Dit kost natuurlijk tijd en moeite, maar is het alleszins waard.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geef ook op de beurs uw klant alle aandacht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Guido Thys

U staat op een beurs en uw wilt graag uw klanten ontmoeten. Die zijn vaak wel toe bereid, maar dan moet u t hem wel gemakkelijk en aantrekkelijk maken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Werk aan uw eigen succes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Personal Selling Power

Of u slaagt of faalt in het leven, ligt voor een groot deel aan uzelf. Stuur uzelf in de juiste richting en denk vooral positief.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe gaat u om met kritiek?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: A complaint is a gift

Niemand vindt het leuk kritiek te krijgen. Toch kan het een aanzet zijn uzelf te verbeteren. Hieronder vindt u een aantal ideeën om kritiek op de juiste manier te gebruiken en vertrouwen terug te winnen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wees geen meeloper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Barry J. Farber

Een top-verkoper neemt initiatieven, pept zichzelf voortdurend op en is een voorbeeld voor zijn collegas. Een top-verkoper loopt voorop en trekt aldus de kar.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tien uitvluchten waarom de klant niet koopt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Personal Selling Power

Als klanten geen reden zien om te kopen, vinden ze het vaak vervelend de waarheid te vertellen. Vaak gebruiken ze een uitvlucht.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De power-seller denkt positief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mario Ohoven

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Humor zonder brokken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Personal Selling Power

Als je ermee weet om te gaan, kan humor een waardevol verkoopinstrument zijn. Een paar tips om uw prospects aan het lachen en misschien aan het kopen te krijgen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Slecht nieuws goed gebracht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Niemand vindt het leuk om fouten te maken. Zeker niet als het om directe blunders gaat met grote gevolgen. Het liefst zou je ze wegstoppen, maar dat heeft weinig zin. Ze komen toch wel uit. Het beste is direct de confrontatie aan te gaan en de betrokkenen te informeren. Vergeet daarbij niet meteen met mogelijke oplossingen te komen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tien Telepoint Telefoon Tips.

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob van Zalingen

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Leads: basis voor toekomstige omzet

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Peter Gloudemans

Elke onderneming verliest klanten, daar kan niemand aan ontkomen. Zaak is dus om regelmatig nieuwe klanten te werven en op acquisitiepad te gaan. De eerste vraag is dan: hoe kom ik aan adressen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Rap van tong?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob Houkes

De meeste verkopers praten te veel. Dit gegeven is al aardig gedateerd, maar geldt nog steeds. Natuurlijk moet een verkoper goed zijn zegje kunnen doen, maar hij moet op het juiste moment zn mond kunnen houden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Laat uw offerte scoren!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bob van der Kwast

Offertes opvolgen, daar mankeert nog wel eens wat aan. Soms gebeurt dat te vroeg, soms te laat en soms helemaal niet. Het juiste opvolgingsmoment spreekt u gewoon al af tijdens het verkoopgesprek. Dan is het nog zaak hóe u die opvolging doet. Gebruik daarvoor dit stappenplan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.