SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 1997/3

10 succesvolle afsluittechnieken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power poster Bart van Luijk

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Op naar de top

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gedrag tijdens het sluiten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Dieter Heitsch

Uw gesprekspartner wikt en weegt en neemt langzaam een beslissing terwijl u zwijgt. Toch bent u gedurende het ogenblik, waarop de klant zijn oordeel velt, niet hulpeloos. U kunt storend gedrag, waarmee u al uw inspanningen teniet zou doen, vermijden. Een paar adviezen uit de praktijk.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Negen + één acquisitietips

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob Houkes

Hier zijn negen acquisitietips. De tiende vult u zélf in, en is helemaal op uw eigen persoon toegesneden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Durf anders te zijn

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim Muys

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Vertrouw uzelf

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoeveel zelfvertrouwen hebt u? Gevoelens van eigenwaarde en zelfrespect zijn zeer belangrijk in het verkoopvak. Door in uzelf te geloven, wint u het vertrouwen van klanten. Daardoor verbeteren uw verkoopprestaties. Hieronder een aantal tips voor nóg meer zelfvertrouwen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hé verkoper, hebt u al gesurfd?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Peter Gloudemans

Op Internet staat een wereld van informatie. Ook van uw (toekomstige) klant. En ook van uw concurrent. Internet als informatiebron kan voor elke verkoper interessant zijn. Daarnaast is het net een snel en eenvoudig communicatiemedium.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tip voor de professionele verkoper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim Muys

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Werkorganisatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gastheerschap

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk

Uw klanten doen geen zaken met uw bedrijf. Ze doen zaken met u. Ook als ze uw gasten zijn en u hun gastheer bent. Ook als u zeer vertrouwelijk met uw relaties omgaat, vergeet nooit dat het zakendoen centraal blijft staan. Het zakelijk doel blijft. Het sluiten van een transactie, of het behouden van een relatie. In beide gevallen is het belangrijk dat u de rol van gastheer op een excellente manier vervult.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat zijn de belangrijkste fouten, die verkopers maken?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Floris Weijers

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkoopopkikkers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Dieter Heitsch

In een sterk concurrerende markt zijn het vaak de kleine dingen die het m doen. Ook voor de verkoper die alles onder controle denkt te hebben, volgen hier toch nog tien extra tips om uw klant over de streep te trekken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Heb vertrouwen in uzelf

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Personal Selling Power

Hoeveel zelfvertrouwen hebt u? Gevoelens van eigenwaarde en zelfrespect zijn zeer belangrijk in het verkoopvak. Door in uzelf te geloven, wint u het vertrouwen van klanten, waardoor uw verkoopprestaties zullen verbeteren. Hieronder twaalf tips om uw zelfrespect op te vijzelen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wees geen meeloper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Barry J. Farber

Een top-verkoper neemt initiatieven, pept zichzelf voortdurend op en is een voorbeeld voor zijn collegas. Een top-verkoper loopt voorop en trekt aldus de kar.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak werk van uw carrière

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim Goossens

Als u in een nieuwe functie begint, wilt u natuurlijk positief opvallen. Een uitstekende gelegenheid daartoe biedt de vergadering of werkbespreking. Maar kijk uit voor bloopers!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Topverkoper worden. Topverkoper blijven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap Bron

Een topverkoper wekt vertrouwen en stelt de mens achter de klant centraal. Hij realiseert zich dat kopen `gunnen is en handelt daar naar. Ook binnen het eigen bedrijf houdt hij rekening met anderen en weet de order daardoor ook intern te `verkopen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gespreksvoorbereiding in tien stappen Laat de klant weten wat u wilt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim Muys

Onvoorbereid op klantbezoek gaan, vaak zonde van de tijd. Op die manier houdt u het gesprek vaak niet in de hand en komt er wat anders uit dan uw bedoeling was. Stel daarom doelen vast en weet wie de klant is en wat hij doet.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ongebaande acquisitiepaden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob Houkes

Een onderneming leeft van klanten. Bestaande én nieuwe. Relatiemanagement is belangrijk. Acquisitie evenzeer. Daarbij kunt u zich richten op nieuwe klanten, maar u kunt uw bestaande klanten ook verder ontwikkelen. Ook dàt is acquisitie.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Breng meer energie in uw dag

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Ochtend- en avondmensen... bestaan ze echt? Of hebt u dat veel meer zelf in de hand? Volgens David Bloch zijn goed slapen, eten, rust en bewegen de pijlers waarmee u er zelf voor kunt zorgen dat u genoeg energie hebt om de hele dag actief te zijn. Oók s morgens en s avonds.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klantvriendelijkheid, hoezo?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap Bron

Het komt iedere dag voor. U hebt een afspraak bij een bedrijf. U komt aan en het blijkt dat de portiersloge waar u zich moet melden zon vijfhonderd meter verwijderd is van de hoofdingang. Nog steeds opgewekt vertelt u de dienstdoende portier dat u een afspraak hebt met meneer Van der Werf.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.