SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 1997/5

Tien gouden regels voor klantgerichte aftersales

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power poster Oscar Winter

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tips voor meer kwaliteit

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Stel vragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

U bent ook na de koop niet klaar met de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Oscar Winter

After sales gaat veel verder dan installatie en service. Aftersales is ook het bestendigen van de relatie en _ vooral _ aandacht blijven geven. Als verkoper kunt u daarin een belangrijke aanjager zijn.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

12 tips voor zelfmotivatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Doe niet moeilijk als het moeilijk gaat

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob Houkes

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Die slogan gaat zeker ook op in ons vak, want soms zijn er van die dagen dat elke klant "nee" zegt. Met het gevolg dat u de moed laat zakken. Kijk uit voor de beruchte neerwaartse spiraal en blijf positief. Want klanten kopen graag van positieve, gemotiveerde en enthousiaste verkopers.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Voordelen belangrijker dan prijs

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: C. Roth & R. Alexander

Als een klant over de prijs klaagt, bedoelt hij eigenlijk dat hij geen waar voor zijn geld krijgt. Een goede verkoper zorgt ervoor dat de kwaliteit en de voordelen duidelijk opwegen tegen de prijs.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De macht van de inkoper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap Bron

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kies voor kwaliteit

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Vandaag de dag heeft uw klant steeds meer keuzevrijheden: in producten, diensten, leveranciers en prijsklassen. Een ervaren, zelfverzekerde en vooral kwaliteitsbewuste verkoper is dan ook goud waard.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De naam van de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u de naam van uw klant onthoudt én gebruikt, laat u merken dat u werkelijk in hem geïnteresseerd bent. Bovendien voorkomt u hiermee dat u iedere keer opnieuw de wat gênante vraag moet stellen: "Wat is uw naam ook alweer?"

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

In zee met NLP

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Pieter van Breemen

NLP is een methode die ook in de verkoop regelmatig wordt toegepast. Het is geen foefje dat je zomaar even leert. Daaraan dient wel een goede training vooraf te gaan. Dit artikel is bedoeld om aan te geven wat NLP u als verkoper kan bieden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Profiteer van uw fax

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wees trots op uw bedrijf

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk

Elk bedrijf heeft zijn pluspunten. Ken ze en buit ze uit. Dat geldt niet alleen voor de verkopers in de buitendienst, maar ook voor de binnendienstmedewerkers aan de telefoon. Wat denkt u van de volgende sterke punten:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Open vragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u niet precies weet wat een klant of prospect wil, begin uw vragen dan als volgt:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

In 7 stappen naar de order

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak de tongen los

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jan Wage

Groepsverkoop is een aparte manier van verkopen. Belangrijk daarbij is de interactie met álle deelnemers. Nu is niet iedereen een prater. Hoe krijgt u de zwijgers toch los? Recepten zijn er niet. Wél algemeen geldende punten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geef uw klant extra aandacht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk

Relatiebeheer is een machtig wapen in de strijd om de voorkeur van de klant. Verzamel daarom dus zo veel mogelijk informatie over uw (potentile) klanten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Checklist Hebt u uw zaken goed voor elkaar?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bob van der Kwast

Een goede werkorganisatie omvat verschillende items. Vul de checklists in en ga voor uzelf na waar u zwak in bent. Elke nee is er een teveel!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.