SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 1997/6

Zeven sterke verkoopvragen aan de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Van klagende klant naar tevreden klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power poster Wim Muys directeur Muys Management Center in Breda

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klanten helpen kopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als klanten nog even over een aankoopbeslissing willen nadenken, kunt u hen op hun gemak stellen door te zeggen: "Als iemand nog even wil nadenken over de aankoop betekent dat meestal dat:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Blijf alert!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Zit u al wat langer in het verkoopvak? Hebt u het idee dat u wel weer eens een zetje kunt gebruiken? Kijk dan eens of onderstaande tips iets voor u kunnen betekenen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wees wijs met klachten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim Muys

Bent u iemand die het liefst in een hoekje kruipt als er een klagende klant verschijnt? Niet doen. Een klagende klant blijft niet voor altijd boos. Zeker niet als u de klacht adequaat afhandelt. Bovendien kan een klacht een eerste aanzet zijn tot verbetering.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Buitendienst en binnendienst verenig u!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jacques Spelbrink

Het botert niet altijd tussen binnen- en buitendienst. Vooroordelen zijn er vaak te over. Jammer. Zowel de klant als het bedrijf zijn er de dupe van. Weliswaar is het primair de taak van de directie daar verandering in aan te brengen, maar ook de betrokkenen kunnen hun steentje bijdragen. Bewustwording is daarbij een eerste vereiste.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Handel in ongebakken lucht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap Bron

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Presenteren met power

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bob van der Kwast

Verkopers worden soms of zelfs regelmatig ingeschakeld voor presentaties aan grotere groepen klanten. Omdat het hier vaak niet om een routineklus gaat, is een perfecte voorbereiding essentieel.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geen verkoop zonder vertrouwen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: André M. Nijssen

Een inkoper zal geen zaken doen met een verkoper en bedrijf waarin hij geen vertrouwen heeft. Dat klinkt vanzelfsprekend, maar veel onbekende verkopers uit onbekende bedrijven proberen vrij lukraak een afspraak te maken. Het gevolg is vaak een "nee". Zaak is een zekere bekendheid te creëren voordat er überhaupt van zakendoen sprake is.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Goede planning = tijdwinst

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bob van der Kwast

Een goede bezoekvoorbereiding en -planning mag dan wat tijd en inspanning kosten, het rendement is zeker de moeite waard. Onderstaande aandachtspunten helpen u de zaak op een rij te zetten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Voorkom nestbevuiling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: drs. H. Wijnberg

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Open het gesprek met respect

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Vooral met onbekende klanten of klanten waar u niet vaak komt, is een goed doordachte gespreksopening essentieel. Enerzijds om (opnieuw) een goede indruk te maken, anderzijds om uw professionaliteit te tonen. Let vooral ook op non-verbale signalen en spreek de taal van de klant.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Succes in vijf stappen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als succes buiten uw bereik lijkt te liggen, besteed dan meer tijd aan plannen en minder aan het wachten op geluk. Haal aan de hand van onderstaand vijfstappenplan het maximale uit uzelf en bereik uw doel.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Discipline in correspondentie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Handboek klantgericht denken en doen

Schriftelijke communicatie met klanten moet perfect zijn. Net als het face to face-gesprek en het telefoongesprek. Let daarom op de volgende punten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het eerste bezoek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jan Geraats & Marc van Riet

De eerste afspraak is vaak bepalend voor een verdere relatie. Daarom is juist die eerste indruk zo belangrijk. Als u die verknalt, kost het veel tijd die goed te maken. Vooropgesteld dat u daarvoor de kans krijgt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een ander geefmoment

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Handboek Intern Extern

December is voor veel bedrijven dé maand voor relatiegeschenken. Daarmee is men noch creatief, noch verrassend. Kies eens voor een ander geefmoment.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Test uw kennisniveau

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Tony Buzan & Richard Israel

Hoeveel weet u over uw klanten? En over de producten en diensten die u verkoopt? Beantwoord onderstaande vragen met ja of nee.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Leer leven met lastige klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap Bron

Lastige klanten... soms zóu je ze wat. Het liefst zou je ze nooit meer bezoeken. Maarja, een klant is nu eenmaal een klant. Leer ermee te leven. Maak er het beste van. In sommige gevallen zal zelfs blijken dat die lastige klant helemaal zo lastig niet is.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.