SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 1998/2

12 manieren voor goede manieren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power Poster door Leo Onnekink

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ontdek de behoeften van uw klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jacques Spelbrink

Er zijn nog steeds heel wat verkopers die lukraak met hun presentatie beginnen. Verkopers die niet of nauwelijks de moeite nemen de behoeften van de klant te traceren. Ga maar eens naar een beurs of showroom, waar u vaak binnen de minuut overstelpt wordt met informatie waar u niet op zit te wachten. Dom natuurlijk. Het kan immers heel anders.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zien doet kopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: André M. Nijssen

Het presenteren of demonstreren van een product of dienst is een vak apart. Er gaat niets boven een professionele presentatie, want in vijf minuten kan een verkoper meer laten zien dan hij in een half uur kan vertellen. Het aloude gezegde zien is geloven doet hier weer eens opgeld en kan worden aangevuld met ...en doet kopen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkoopadvies van een topper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De verkoopadviezen van een topverkoper kunnen leiden tot verkoopsuccessen. Zo gaat hij om met de volgende zaken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe tevreden is uw klant?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Tevreden klanten komen terug en zullen u bij anderen aanbevelen. Maar hebt u enig idee hoe tevreden úw klanten zijn? Als verkoper zit u dicht bij de bron. Ga eens na hoe uw klanten over uw organisatie denken. U zult merken dat ze bereidwillig hun mening geven over de mate van hun tevredenheid.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een goed telefoongesprek is goud waard

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Call center onderzoek Response Partners

Een agent van een call center is vaak het eerste aanspreekpunt voor de klant. Maar niet alleen dát. Hij beantwoordt ook vragen en lost problemen op. Daarbij ligt het voor de volle honderd procent aan hem of de klant een goed gevoel krijgt over de onderneming. De volgende vijf punten zijn daarbij goud waard.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Toon uw meest klantgerichte gezicht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Handboek Klantgericht Denken & Doen

In een klantrelatie bent u het die de toon zet, niet de klant. U hebt het dus zelf in de hand of de communicatie klantgericht verloopt. Daarbij kunt u uitgaan van drie basisprincipes.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Laat zien waar t aan schort!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Tom Peters

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe reageert u op afwijzingen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoe gaat u om met afwijzingen? Wordt u boos, gefrustreerd of leert u ervan? Beantwoord de volgende vragen. Kijk wat uw score is en wat u kunt veranderen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkopen in MLXXL: Een tandje hoger

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk

Wat maakt de ene verkoper succesvoller dan de ander? Opleiding? Ervaring? Vakkennis? Natuurlijk spelen deze zaken een belangrijke rol. Maar cruciaal voor succes in het verkoopvak zijn enthousiasme en slimheid.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zo onthoudt u een naam

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Master Salesmanship

Een veel gehoorde klacht van verkopers is: "Ik onthoud wel gezichten, maar niet de daarbij behorende namen. Herkent u dat? Maak dan gebruik van de volgende tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

10 tips voor beter luisteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Master Mind

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De eerste indruk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Of uw prospects een zakenrelatie met u willen aangaan, hangt af van verschillende aspecten zoals uw producten en uw aanbod. Minstens zo belangrijk echter is de eerste indruk die u maakt. Hier zijn vijf manieren om een uitstekende indruk te maken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geen tijd voor Internet?!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Frank Put

Op dit moment zien veel verkopers Internet nog als een medium dat wel interessant is. Een medium dat ze wel willen gebruiken, maar dan gewoon naast hun dagelijkse werkzaamheden. Helaas ontbreekt daar vaak de tijd voor. Toch kunnen we niet meer om Internet heen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Heer in het klantverkeer

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Leo Onnekink

Heer in het (klant)verkeer mag dan wat ouderwets klinken, goede omgangsvormen zijn en blijven essentieel. Zowel intern richting binnendienst als extern richting klant. Want een klant kan behoorlijk afknappen op een verkoper die zich niet correct gedraagt of die incorrect gekleed is.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak van uw klant een vaste klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch & Frans Reichardt

De klant wil waar voor zijn geld. Geef m die waar, plus nog wat extras. Dat kan op allerlei manieren. De klant zal blij verrast zijn en bij u blijven. En dat is precies uw bedoeling.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Neem elke klacht serieus

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: H.E. Wijnberg

Klagende klanten zijn soms erg vervelende klanten. Toch moet elke klacht netjes worden behandeld. Hier is een serie tips voor adequate klachtbehandeling.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

s Avonds voor de kast

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk

Voordat ik mijn tanden poets en in bed stap, kijk ik altijd in mijn kast. Mijn ogen schieten langs de serie werkkleding die zorgvuldig is samengesteld. Dit gebeurt altijd bij de detaillist waar ik per set de broek, jas, hemd, das en sokken bepaal. De serie in de kast is in balans. Van denim tot chique.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.