SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 1999/4

10 regels voor een goed gesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power poster

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Assertief of agressief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u omgaat met klanten moet u vastberaden zijn om uw klant te overtuigen. Daarbij moet u er wel op letten dat u niet agressief maar assertief overkomt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Word weer baas over uw tijd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Test uw verkoopvaardigheden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Alleen door op de toppen van uw kunnen te presteren, kunt u de top in uw beroep bereiken. Met deze test kunt u erachter komen welke vaardigheden u een voorsprong geven en welke verbetering behoeven.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ontspannen op de parkeerplaats

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesProfi

Veel achter het stuur zitten, is vermoeiend. Stop voordat u echt vermoeid en ongeconcentreerd raakt even op een parkeerplaats en zoek een rustige plaats om de volgende oefeningen te doen:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Deel uw prospects in

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Gebruik uw verkooptijd wijs door uw prospects in te delen in:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Let op oogbewegingen. Ze geven het denkproces aan.

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Celine Franken

Wat zegt u? Wat moet u doen en vooral: wat moet u laten? Tien gouden regels voor goed luisteren tijdens de onderhandeling.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Spiegeltje, spiegeltje ... en andere overredingstips

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Effectieve verkoop staat of valt met effectieve overreding. Help uw prospect in de goede richting door gebruik te maken van verkoopmetaforen en mentale samenhangen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Correct betalingsgedrag

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Team

Het is erg vervelend als na drie keer aandringen uw prospect de factuur nog niet heeft voldaan. Vijf vuistregels om het betalingsgedrag in goede banen te leiden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gebruik stiltes in gesprekken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Master Mind

De hele dag zitten we in de herrie en omgaan met stilte lijkt steeds moeilijker te worden. Dat geldt vooral voor stiltes in (verkoop)gesprekken. Die worden al snel als pijnlijk ervaren. Maar die stiltes betekenen iets. Leer om er uw voordeel mee te doen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Checklist offertebehandeling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bob van der Kwast

Uw klant vraagt om een offerte. U kunt een standaard prijslijst toesturen, maar dat is absoluut een gemiste kans. Wat zet u in uw offerte en hoe moet hij eruit zien om op te vallen? Want uiteraard wilt u zich onderscheiden van de concurrent. De volgende checklist helpt u daarbij.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De juiste doelgroep, het halve werk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harold Verhagen

Het selecteren van doelgroepen gebeurt meestal met het doel het rendement van de investeringen in tijd en geld te verhogen. Een bewuste doelgroepkeuze leidt immers tot een betere klantkennis. Wat weer leidt tot gerichtere aandacht en creativiteit om de problemen van uw klanten op te lossen. En dat levert natuurlijk het nodige op.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak uw klant tot ambassadeur

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erik van Vooren

Misvattingen over klantentevredenheid Over klantentevredenheid bestaan een aantal hardnekkige en soms gevaarlijke misvattingen. We noemen er vier.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Trouwe klanten: meer rendement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erik van Vooren

Een doorsnee onderneming verliest jaarlijks 15% tot 20% van zijn klanten. Klanten verliezen heeft een enorme impact op het rendement, want nieuwe klanten werven brengt hoge kosten met zich mee. Investeren in hogere klantentrouw kost weliswaar ook wat, maar is een veel rendabeler operatie.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zes wegen naar een succesvol telefoongesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Direkt Marketing

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klanttevredenheidsonderzoek verbeteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Vier stappen om de respons op een klanttevredenheidsonderzoek te verbeteren

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geef klanten moed om bij u te kopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoe bereikt u dat potentiële klanten juist bij u hun order plaatsen. Gebruik de volgende tactieken om nerveuze prospects gerust te stellen:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Meester van de enquête

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Wat uw klant wil en hoe hij dat wil, staat niet op zijn voorhoofd geschreven. Via een enquête kunt u erachter komen wat uw klant beweegt om bij u te kopen en wat u moet doen om te zorgen dat hij bij u blijft kopen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ken uzelf, ken uw collegas, ken uw klanten!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Bent u een ochtend? of een avondmens? Herkent u uw patronen, ritmes en gewoontes? Want dit zijn zaken die we kunnen beïnvloeden, veranderen en als het om anderen gaat waarvan we gebruik kunnen maken. Wat zijn de patronen van uw dagindeling? Wanneer gaat u naar bed? Hoe laat eet u? Wat eet u? Hoe vaak sport u? Hoe veel (hoe weinig!) rust en ontspanning neemt u? ... Deze zaken beïnvloeden uw energieniveau sterk. Wanneer u de tijd neemt om een overzicht te maken van uw dag (een week lang) krijgt u een aardig beeld van uw patronen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Werken met accountplannen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Een bestaande klant vasthouden en uitbouwen is vele malen goedkoper dan een nieuwe klant winnen. Iedereen weet dat. Waarom wordt er dan zo weinig aandacht gegeven aan die bestaande klanten?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.