SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2000/3

Tips voor een succesvol klantenseminar

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power poster door Sales Profi

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Actief netwerken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Skill set

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Iedere dag gemotiveerd blijven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Voor de meeste verkopers is het een niet geringe opgave iedere dag gemotiveerd aan het werk te gaan en te blijven. Dat geldt vooral na een afwijzing of nadat een klant is verloren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Aan de slag met een klantadviesraad

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Vraag u altijd af of:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Doe uw voordeel met een klantadviesraad

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Terwijl u hard werkt om het zakelijk succes van uw klanten te vergroten, kunnen zij u helpen om uw zakelijke succes te vergroten. Want wie is er nu beter in staat u te vertellen wat er goed is aan uw product/dienst en wat beter kan. Doe daarom uw voordeel met de klantadviesraad.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Behoeften achterhalen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

vier tips om de behoefte van de prospect te achterhalen

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Fundamentele follow up

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Om de after sales zo goed en vlot mogelijk te laten verlopen, informeert u de klant niet alleen over de producten en services die hij gaat afnemen, maar informeert u hem ook over andere aspecten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De juiste vragen voor ieder klanttype

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

De juiste vragen stellen, behoort tot de kerncompetentie van een geslaagde verkoper. Te veel vragen stellen, en bovendien op het verkeerde tijdstip, is dom. Daarbij is de definitie van de juiste vraag afhankelijk van het klanttype dat tegenover u zit. Hebt u nog vragen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gouden regels voor een succesvolle conversatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

acht regels voor een succesvolle conversatie

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een voet tussen de deur met small talk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

De hogere kunst van de lichte conversatie beheersen behoort tot de basisvaardigheden van de goede verkoper. Wie over koetjes en kalfjes kan praten kan belangrijke contacten opbouwen. Dat wil niet zeggen dat ook het pluimvee uit de kast moet worden gehaald: de kippen zonder kop mogen thuisblijven.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klantenbinding en klanttevredenheid

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Planung & Analyse

Klantenbinding en klanttevredenheid hangen nauw met elkaar samen. En klanttevredenheid is weer opgebouwd uit mate van bevrediging van de behoefte van de klant, uit aanbodscompetentie en uit servicekwaliteit.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klanten binden door innovatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Planung & Analyse

Innovatie is een belangrijke pijler onder relatiemanagement.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

B-to-B relatiemanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Planung & Analyse

Relatiemanagement wordt steeds meer een kwestie van teamwerk. Met de juiste expertise haalt u met een team het beste uit het klantrelatiemanagement.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Intensive care: vertroetel uw klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Om langdurige, sterke en winstgevende relaties met uw klant op te bouwen en zijn klantentrouw te bevorderen, kunt u de volgende zes tips gebruiken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De valkuilen in uw adressendatabase

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Adressen vormen bederfelijke waar en moeten goed onderhouden worden. Contactpersonen veranderen van baan, bedrijven verhuizen, telefoonnummers veranderen. Bovenop de verkeerde namen, adressen en doublures die ieder adressenbestand vervuilen, kan dit leiden tot een slechte adreskwaliteit.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Omgaan met gatekeepers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Omdat voor veel beslissers in het bedrijfsleven geldt dat hun tijd uitermate kostbaar is, beschikken de meeste over een goede gatekeeper: een receptioniste, secretaresse of assistent die bepaalt wie met de beslisser mag spreken. Voor veel verkopers is een gatekeeper een onneembare vesting, maar het kan ook anders. Gebruik de volgende tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zeg dat nou niet!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Soms hebt u het niet in de gaten, maar u kunt er onbedoeld voor zorgen dat u uw klant wegjaagt. In dit artikel vindt u vijf opmerkingen die uw klant echt niet wil horen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Koopsignalen oppikken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Koopsignalen missen betekent kansen missen, dus leer ze te horen, te interpreteren en er op te reageren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Positieve signalen leren onderkennen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Weten in welke richting een gesprek zich ontwikkelt, geeft u een voorsprong bij telefonische verkoop. Leer uzelf verbale signalen te herkennen die aangeven dat de prospect bereid is te kopen en u kunt hier snel en soepel op in springen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verantwoordelijkheid: kijken over je eigen muurtje

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Stel, u komt uw bedrijf binnen en u ziet bij de ingang of in de receptie een prop papier op de vloer. Laat u het liggen, of raapt u het op? Stel, u hebt het kopieerapparaat gebruikt en het papier is (bijna) op. Vult u het aan, of laat u het voor de volgende gebruiker? Stel dat u bij het parkeren van uw auto een andere geparkeerde auto raakt en enkele krassen of een kleine, maar zichtbare deuk veroorzaakt. Wat doet u? Gewoon uw weg vervolgen, of uw visitekaartje onder de ruitenwisser plaatsen met een aantekening?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Omgaan met ruis, deel II

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Iedereen heeft wel eens ondervonden hoe storend ruis kan zijn. Denk maar aan de mensen die door uw presentatie heen praten of hoesten. In dit tweede deel van het artikel Omgaan met ruis ontdekt u hoe u deze ruis zoveel mogelijk kunt beperken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Plakken met Post-it

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Wist u dat u Post-it briefjes kunt gebruiken om meer aandacht te krijgen voor het materiaal dat u aan prospects toestuurt? Een persoonlijk briefje kan de prospect, die folders bijna altijd ongelezen weggooit, over de drempel helpen om toch even een blik te werpen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Aandacht trekken in 5 stappen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Zo lang het u lukt de aandacht van uw prospect vast te houden, zo lang maakt u kans hem iets te verkopen. Om de aandacht te trekken en vast te houden, kunt u de volgende vijf trucs toepassen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.