SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2000/10

8 wenken voor een goed verkoopgesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat heb ik aan deze brief?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Insight

Per brief kunt u enorme hoeveelheden mensen tegelijk bereiken om iets nieuws te introduceren of een interessant aanbod te doen. Een eerste vereiste is wel dat uw brief uitnodigt tot lezen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een compliment geven, een ware kunst!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Feedback - in de breedste zin van het woord - is zowel het schouderklopje als een suggestie voor verbetering. Feedback is het onder woorden brengen welke indruk u heeft van iemands gedrag, uitstraling of persoonlijkheid.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Miep, miep: dat is snel!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Klantgericht Denken & Doen

Snellezers kunnen meer informatie absorberen. Ze zijn eerder en beter in staat om zichzelf, hun collegas en hun klanten te helpen. Hoe u ook zon lettervreter wordt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Basisprincipes van CRM

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Planung & Analyse

Customer relation management (CRM) draait om het verzamelen, ordenen en interpreteren van gegevens over klanten. Een kort overzicht van de basisprincipes van CRM.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Voordat u opgeeft

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Stel de juiste vragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Stel uw prospects de juiste vragen zodat de kans vermindert dat u tijd aan het verspillen bent aan prospects die toch niets zullen kopen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Spoor tijdverspillers op

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een salesdilemma: uw afspraak met een prospect lijkt tot niets te leiden. De andere partij lijkt geïnteresseerd, stelt veel vragen, maar als u polst op koopsignalen, krijgt u ontwijkende antwoorden. Wat te doen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Achterhaal de echte bezwaren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“Sorry, het budget is verminderd”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoe reageert u als uw prospect op het laatste moment een bijna zekere order intrekt met de argumentatie dat zijn budget is ingekrompen? Natuurlijk is het eerste dat u wilt weten of dit het werkelijke probleem is of dat er andere zaken spelen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tijd winnen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Waarmee kan ik u van dienst zijn?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak: Showroomverkoop

Hoe spreekt u een bezoekende klant aan? En welke zaken zijn van belang bij het aanspreken van de bezoeker van een showroom?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Moeilijk gedrag

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Klantvriendelijk telefoneren

Ongetwijfeld krijgt u ook regelmatig te maken met moeilijke klanten. Het doet hen goed als ze het anderen lastig maken. Waar komt dat moeilijke gedrag vandaan?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De interne klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Newsletter Quality

Een klant die een behoefte heeft, probeert u natuurlijk zo goed mogelijk te helpen. Dat is een logische uitspraak, maar de praktijk leert dat als het om interne klantgerichtheid gaat, deze uitspraak niet zo logisch is.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ontspannen hoort er bij!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Ontspanning hoort bij een goede voorbereiding op een belangrijke taak. Vijf verschillende manieren om te ontspannen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Is uw baas een lust of een last?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: FNV Bondgenoten

Natuurlijk, er zijn in Nederland veel leidinggevenden die prima managen. Maar wat moet er gebeuren als nu juist uw baas niet goed functioneert?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Doe eens on-gewoon!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Andries Hoitsma

Klaas is verkoper bij een middelgrote firma. Samen met zijn collegas is hij bezig met het verzamelen van mogelijkheden om de verkoop uit te breiden. Tijdens de brainstormsessies kwamen er fantastische en boeiende ideeën naar voren. Maar als één van zijn collegas met concrete voorstellen kwam, reageerde Klaas vaak met opmerkingen als: “We moeten wel reëel blijven. Doe maar gewoon, dat is al gek genoeg. Kun je dat bewijzen? Is daar wel eens objectief onderzoek naar gedaan? We moeten ons wel aan de regels houden. Dit is veel te riskant. Weet je wel wat dat kost?”

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Checklist Hoe ziet uw klant u als verkoper en Wilt u werken aan een ander imago

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Voorbereid binnenkomen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Voordat u de eerste keer contact zoekt met een prospect

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Consulterend verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een consulterende benadering betekent in de verkoop een klantgerichte, behoefte- en probleemgeoriënteerde benadering. Om uw vaardigheden als consultant te verbeteren, kunt u onderstaande richtlijnen gebruiken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.