SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2000/12

7 wenken om tegenstand te overwinnen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een goede voorbereiding is het halve werk!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De kwaliteit van uw presentatie is in hoge mate afhankelijk van de voorbereiding. Gebruik onderstaand tips om ideeën te verzamelen en te ordenen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een goede presentatie vereist een bekwame verpakking

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Een presentatie houden is meer dan uw verhaaltje afdraaien. Naast de inhoud zijn de hulpmiddelen, uw kleding en uw houding minstens zo belangrijk. Enkele van de meest gestelde vragen - en antwoorden - over verkooppresentaties.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gewaardeerde bedankjes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Raak niet van streek door boze klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harvard Business Review

Klanten gebruiken hun emoties soms om u concessies te laten doen die u onder normale omstandigheden niet zou overwegen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Standaardiseer uw service

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klantenservice: stel duidelijke grenzen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Wat goede klantenservice is, bepaalt de klant in laatste instantie natuurlijk zelf. Want wat de ene klant als zeer storend ervaart, kan de andere klant niets schelen. En wat de ene gelukkig maakt, is de andere onverschillig.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Cold calls opwarmen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zet uw oren open!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Het kan niet vaak genoeg herhaald worden: verkopen begint met luisteren. Wie niet luistert, kan de wensen en behoeften van de klant niet achterhalen en kan deze ook niet vervullen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Deel uw prospect in

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Om uw prospect beter te kunnen plaatsen, kunt u de wat-, wanneer-, hoe- en wie-vragen stellen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Vooral niet zeggen!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Klantgericht Denken & Doen

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Leuren bij de concurrent

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak: Het verkopen van projecten

Soms gaan klanten waarvoor u een voorstel heeft geschreven met uw kennis aan de haal. Ze werken met u samen aan een prachtig en geniaal voorstel en gaan er vervolgens bij uw concurrent mee leuren om te kijken of ze daar een lagere prijs kunnen krijgen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hersengymnastiek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Er zijn vier persoonlijkheidstypen: weters, bemiddelaars, ontwerpers en bedachtzamen. Identificeer tot welk type u behoort, en nog belangrijker tot welk type uw prospect behoort en doe beter en sneller zaken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Pieken en dalen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De ene dag loopt alles op rolletjes, terwijl de andere dag … Ach, u kent dat wel.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zeven inzichten die tot flow leiden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Management

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het zandbakgevoel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Management

Waarom is de ene verkoper succesvoller dan de andere? Dat komt omdat topverkopers het zandbakgevoel hebben, oftewel in flow zijn. Ook u kunt in flow raken!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zou u uw eigen klant willen zijn?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Andries Hoitsma

Laatst was ik op een zaterdag druk aan het zagen en schaven toen de elektrische schaaf het begaf. Het aandrijfbandje was gebroken en ik kon niet verder! Er zat dus niets anders op dan naar de winkel te gaan op zoek naar een nieuw aandrijfbandje. In de winkel zei de verkoper: "Dat hebben wij niet in voorraad. We kunnen het voor u bestellen en dan hebben we het over ongeveer twee weken in huis." Logisch dat men zon specifiek onderdeel niet in voorraad heeft, dacht ik. Alleen kon ik nu niet verder.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Succesvol telefonisch nieuwe klanten werven (1)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jorrit Spruijt

Of het nu gaat om het nabellen van een mailing of om koude acquisitie, de klacht van verkopers is vaak dat deze aanpak veel tijd kost en weinig oplevert. In dit artikel gaan we in op de belangrijkste doelstellingen van het telefoongesprek. In een volgend artikel bespreken we een succesvolle structuur voor het telefoongesprek en behandelen we de belangrijkste vaardigheden waar je als verkoper over moet beschikken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Haal meer uit uw fax

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als een prospect almaar geen afspraak met u maakt, is het moment aangebroken om de fax in stelling te brengen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe gaat u om met dubbele signalen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

In een verkoopgesprek kunt u in de situatie raken dat u zeker weet dat het verbale en non-verbale gedrag van uw gesprekspartner verschillen vertonen. Om erachter te komen of uw intuïtie klopt en wat uw gesprekspartner werkelijk bedoelt, gebruikt u de volgende technieken:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.