SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2001/2

De zeven wegen van de onverschrokken Samoerai-verkoper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Sales Profi

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Consulterend verkopen, maar hoe?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ken uw concurrenten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u op een nichemarkt opereert, is het vanwege de omvang relatief eenvoudig om de markt door en door te leren kennen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klantwaarde als succesfactor

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Als u wilt weten wat de toegevoegde waarde van uw bedrijf voor de klant is, moet u weten wat de klant echt wil.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Koester uw klanten!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap Bron

In de verkoop gaat het er eigenlijk niet om hoe hard u werkt, maar vooral hoe slim u de zaken aanpakt. Een actieve, domme verkoper richt veel schade aan. Een slimme (en dus luie) buitendienstman brengt veel meer rendement naar binnen. In de verkooppraktijk betekent dit dat het koesteren van bestaande klanten leidt tot een moeiteloze continue winstgroei. Uw bestaande klanten vormen uw dankbaarste en meest succesvolle bezit. Maar hoe zet u dat dan om in keiharde guldens?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Uw attitude telt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als uw werk niet de resultaten oplevert die u wenst of als u merkt dat de moed u in de schoenen zinkt als iets mislukt, stel uzelf dan de volgende vragen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De deadline is heilig!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: The take-charge Assistant

Als een teamlid steeds te laat is met het leveren van zijn bijdrage, pas dan wat trucjes toe.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klagen… of iets doen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Next!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Vijf wegen naar meer invloed

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Next!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Als je niet de baas bent…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Next!

Er wordt veel geklaagd door werkende mensen. Over vergaderingen die tot niets leiden. Over service die klanten wegjaagt. Over de boekhouding, de directie of de collegas.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe het niet moet

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Lever op tijd!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Verandering in de levertijd is voor veel klanten een emotionele aangelegenheid; er was gerekend op iets en dat gaat niet door. Voorkom dat dit tot problemen leidt door goed te communiceren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Lichaamstaal

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Goede verkopers wachten tot hun prospect rijp is voor een succesvolle afsluiting. Let op deze lichaamstaal:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Help, een hoge piet in de zaal!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Tips & Advies Verkoop

Voelt u zich ook wel eens ongemakkelijk als u bij een verkoopgesprek ziet dat de grote baas aanwezig is? Wapen u met onderstaande tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Omarm de klagende klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Team

Complete verdedigingslinies worden opgeworpen tegen klagende klanten. Helemaal fout. Als geen ander weten zij wat er mis is met uw product en ze willen het u nog gratis vertellen ook.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kritische maatstaven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Check regelmatig uw prestaties aan de hand van de maatstaven die u hiervoor hebt gesteld. Hoeveel cold calls, verkoopgesprekken of omzet genereerde u in de voorbije periode?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Consultatief verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als uw klanten uw product als een gebruiksgoed (commodity) beschouwen, wordt de prijs de doorslaggevende factor bij de aanschaf. Dat betekent altijd lagere marges voor het bedrijf en lagere bonussen voor de verkoper. Geen aanlokkelijk scenario. Om uw producten te onderscheiden van andere, is een consultatieve verkoop misschien een goede aanpak.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Prijsonderhandelingen: bereid u voor!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Met onderstaande vragen kunt u zich voorbereiden op het voeren van prijsonderhandelingen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Graag met korting!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Zoek uit welk nut het product of de dienst voor de klant heeft en overtuig hem van het voordeel, zodat hij begrijpt dat hij zijn geld neertelt voor iets dat dat geld ook waard is.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De krachtigste verkoopfactor bent u!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Andries Hoitsma

Is het u ook wel eens overkomen? Ik liet me voorlichten over een nieuw apparaat. En wat bleek? De verkoper wist niet hoe het werkte! Toen hij het apparaat eindelijk aan de praat had en ik vroeg waar die witte knop voor was, zei hij: "Dat weet ik niet, ze maken tegenwoordig zoveel toeters en bellen aan zon ding, maar volgens mij hebt u die niet echt nodig. Leest u thuis het een en ander nog maar eens na.” Natuurlijk kan ik thuis - op mijn gemak - de gebruiksaanwijzing doorlezen, maar ik wilde uitleg van hem. Denkt u dat ik het apparaat kocht? Van een verkoper die zijn eigen product niet kent?!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Succesvol telefonisch nieuwe klanten werven (2)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jorrit Spruijt

In het decembernummer is aandacht besteed aan de doelen die gelden voor een telefoongesprek met een prospect. Als vaststaat dat een prospect interessant is voor u, volgt de volgende stap: voldoende belangstelling wekken voor uw product of dienst.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Omzet accuraat voorspellen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Behagen scheppen in behagen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Voordat uw prospect gelooft dat het om zijn behoeften en wensen draait, moet u dat eerst zelf geloven. Vijf tips om dat eenvoudiger te maken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.