SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2001/4

7 tips om direct mail-valkuilen te vermijden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Sales Profi

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Waarom mensen luisteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkopen begint met evaluatie en eliminatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Caspar Verhees

Als verkoper wilt u uw marktaandeel uitbouwen. Dat kan voor een belangrijk deel door meer te verkopen aan bestaande klanten. Maar ook een gezonde toestroom van nieuwe klanten is essentieel, niet in de laatste plaats om eventuele klantensterfte te compenseren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ja, maar…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Newsletter quality

Ook u hebt deze twee woorden vast wel eens gehoord van prospects als u hen probeerde te overtuigen van de voordelen van uw product. Wat bedoelt iemand nu eigenlijk als hij “Ja, maar..”, zegt?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Versterk uw zelfbeeld

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Van verkopers wordt steeds meer verlangd: crisismanager, adviseur, bemiddelaar. De verkoper moet daarvoor sterk in zijn schoenen staan. Oppervlakkige winnaartypes zijn uit, maar wat is in?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De belangrijkste punten op een rij:

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Brieven met uitstraling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Zakelijke brieven ontberen vaak uitstraling door krom taalgebruik en/of een lelijke vormgeving. Kijk weer eens kritisch naar uw eigen brieven en vraag u af hoe u het zou vinden om zon brief te ontvangen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Time is money

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tijdverspilling voorkomen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Iedereen verspilt tijd. Tijdverspillers zijn er in soorten en maten. Blijven hangen bij de eerste kop koffie s ochtends, dagdromen, maar ook verliest u tijd om dat u moet wachten en door files. Organiseer uw bezigheden en beperk uw tijdverspilling

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een goed gesprek verdient een goede afsluiting!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Bijna iedere ervaren verkoper heeft een favoriete manier om een verkoopgesprek af te sluiten. Maar soms is het vinden van een effectieve afsluiting een van de grootste uitdagingen. Doe uw voordeel met de volgende tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De drijfveren van de inkoper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Tips & Advies Verkoop

Hoe overtuigt u een inkoper? Wat zijn zijn drijfveren? Hij denkt natuurlijk aan het voordeel voor het bedrijf en aan zijn eigen voordeel. Herken zijn tactieken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een bedankje

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De drie gespreksniveaus

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Houd de regie in handen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak, Verkopen met hart en ziel

Het doel van een verkoopgesprek is de klant te ondersteunen bij het formuleren van een vraag en het vinden van de voor hem beste oplossing. Om dat te kunnen bereiken dient u de regie in handen te houden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Praat minder... bereik meer!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Andries Hoitsma

Ongeveer vijf jaar geleden ontmoette ik Henk de Vries. Ik had gehoord dat Henk in een echtscheidingprocedure zat en dat het hem erg aangreep. Ik vroeg hem: "Hoe gaat het?" Hij begon te vertellen en praatte maar door. Ik zei niets, ik luisterde. Soms stelde ik een vraag. Na ruim een half uur beëindigde hij het gesprek terwijl hij mij een hand gaf en zei: "Heel hartelijk dank voor het fijne gesprek!" Ik dacht gesprek? Ik had niets gezegd! Hooguit enkele vragen gesteld.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Succesvol telefonisch nieuwe klanten werven (4)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jorrit Spruijt

In het voorlaatste deel van deze serie aandacht voor de fase interesse wekken, het moment om je gesprekspartner te overtuigen van het nut van een afspraak. Let wel: iemand overtuigen is wat anders dan het simpelweg voorstellen van een afspraak onder het mom van een kennismaking.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De gatekeeper passeren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geef eens een compliment!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Complimenteer de klant met iets dat hij al heeft en waardeert en vraag naar de redenen waarom hij het heeft aangeschaft. U hoort in zijn antwoord koopcriteria die wellicht ook voor uw product of service opgaan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.