SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2001/6

7 tips om het burn out-monster te verjagen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Sales Profi

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gebruik de goede lichaamstaal

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Slim prospects genereren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Onderhandelen tot het einde

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

U denkt de order in de zak te hebben, en dan roept de klant dat er over enkele details nog verder onderhandeld moet worden. Probeer de volgende ideeën om de kans te vergroten dat u met order het pand verlaat.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Uw huiswerk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Bepaal uw positie bij de klant door u het volgende af te vragen:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Succesvol onderhandelen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: John Boom

Onderhandelen is werken naar een win-winsituatie: het bereiken van wederzijdse tevredenheid. Inzet is het behalen van een optimaal resultaat, zonder daarbij de relatie met de onderhandelingspartij te verstoren. De weg naar wederzijdse tevredenheid zit echter vol valkuilen, emoties en niet-rationele argumenten. Aan u de schone taak om onder alle omstandigheden de weg naar de eindoplossing open te houden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Weet hoe beslissers denken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

In de meeste ondernemingen beslist niet één persoon over een order, maar een team. Dat team is te verdelen in de hoofdbeslisser, tegenstemmers, neutralen, instemmers, geallieerden en informanten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Van koopjesjager tot loyale klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Prospects die uw product aanschaffen louter en alleen vanwege de prijs, vindt u overal. Maar het is mogelijk om hen om te vormen tot loyale klanten die minder waarde hechten aan de prijs, zodat u tegen een betere marge kunt verkopen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Al schrijvend tot zaken komen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Uw offerte wordt in het algemeen op de volgende punten beoordeeld:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat te doen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Offertes die tot orders leiden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

In veel gevallen wordt het verkoopgesprek voorafgegaan of gevolgd door een offerteaanvraag. Dan is het belangrijk om op overtuigende wijze een document te schrijven dat alle punten bevat die van belang zijn.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Blijf scherp als u met een klant praat.

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Hier zijn enkele tips die u helpen om geconcentreerd te blijven als u klanten ontmoet bij u op kantoor.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Relatiegeschenken: wanneer en wat?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak, Pakkende gespreksopeningen

Relatiegeschenken moeten aan een aantal eenvoudige en duidelijke criteria voldoen. In welke situatie geeft u wat?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tips voor een goede PS-regel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Van Dale Taalbrief

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Waar staat wat in uw brief?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Van Dale Taalbrief

In een goede verkoopbrief wordt de ontvanger op de juiste manier overgehaald om actie te ondernemen op uw aanbod. Wat hoort er in uw verkoopbrief te staan en op welke plek?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De eerste zin van een brief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Trek onmiddellijk de aandacht van uw lezer door met een van de volgende items te openen:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Stuur uw gedrag succesvol bij

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Poets uw zelfbeeld op

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Ons zelfbeeld heeft een grote invloed op ons gedrag. Hoe kunt u uw zelfbeeld positief beïnvloeden en mentaal fit worden voor het succes?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verstevig de relatie met uw klanten!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Andries Hoitsma

Enige tijd geleden verbleef ik in een hotel in Nederland dat onderdeel is van een keten. Toen ik onlangs voor het eerst in een hotel, onderdeel van dezelfde keten, in Honolulu binnenstapte onderging ik een bijzondere ervaring. Ik gaf mijn naam door aan een receptioniste, die typte ze in en ze vroeg - op een allervriendelijkste toon - of ik weer een kamer met balkon wilde hebben, weer gebruik van de kluis wilde maken en of ik weer vegetarisch wilde eten. Kortom: het was een heel persoonlijke, vriendelijke ontvangst.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Let op de lichaamstaal tijdens de verkoop!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Frank van Marwijk

Iemand met een vlotte babbel is niet automatisch een goede verkoper. Tijdens de verkoop dient u zich af te stemmen op uw klanten om een goede relatie met hen op bouwen. Voor een verkoper is daarom naast verstand van zaken en goede woordkeus ook kennis van de lichaamstaal van groot belang.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tafelen met uw klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak

Wat moet u weten, voor u met de klant een restaurant binnengaat?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hebt u een constructieve houding?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Newsletter Quality

Een positieve kijk hebben op de gang van zaken, problemen constructief oplossen, preventieve maatregelen nemen, zijn allemaal uitingen van een constructieve houding.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.