SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2001/11

De 7 zonden van de verkoper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door McCormack over verkopen

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Meeveren zonder meehuilen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gebruik humor als wapen in de verkoop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het doel van uw geschenk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tevreden klanten na goede klachtenafhandeling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Petra Kerrebijn

Bij het oplossen van klachten gaat het om gevoel. Gebleken is dat klanten waarvan een klacht correct is opgelost, meer tevreden zijn dan voor die tijd. Een goede klachtenafhandeling is dus belangrijk.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Argumenteert u logisch?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Met een goede stem en intonatie is het halve pleit gewonnen. De andere helft wordt bepaald door de inhoud. Ga na of uw argumenten overtuigend opgebouwd zijn.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hebt u wat te vragen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Memo

Elke klant moet soms gemotiveerd worden om bepaalde acties te ondernemen. Beweegt de klant niet, dan komt er nooit een opdracht. Motiveringsvragen stimuleren de klant om zelf antwoorden te vinden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Beter omgaan met kritiek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Kritiek krijgen is niet altijd even makkelijk. Probeer de volgende technieken om beter en effectiever met kritiek om te gaan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Mobiele dos en donts

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak

Nee, natuurlijk, mobiele telefoons zijn geen ondingen. De mensen die ze op een onnadenkende manier gebruiken maken ze tot ondingen. Wat wel en niet kan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Weet wanneer u kunt afsluiten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Vraag nooit om een order totdat u zich echt hebt verplaatst in de klant en uzelf de onderstaande vijf vragen hebt gesteld.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Haast u niet!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Is uw prospect klaar om zijn handtekening te zetten op de stippellijn? Verkopers hebben de neiging om de prospect onder druk te zetten om te tekenen. Maar waarom zoveel haast?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kleurrijke resultaten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Zoekt u een idee om moeilijke prospects op een verfrissende manier te benaderen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Van paraplu tot wijnpakket

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

Hebt u ook het gevoel dat u het hele scala aan relatiegeschenken hebt afgewerkt? En kunt u geen wijnpakket of paraplu meer zien? Pak het dan eens anders aan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Parkeren maar!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bizz

Na een lange, vermoeiende werkdag zoeft u natuurlijk ook met uw auto uw garage in. Die u waarschijnlijk zelf bekostigt. Maar dat kan anders!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Houd het hoofd koel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Een substantieel deel van de beroepsbevolking lijdt inmiddels aan chronische vermoeidheid. Permanente stress en te veel vergen van zichzelf maakt ziek. Maar niemand is hulpeloos uitgeleverd aan het burn out-syndroom.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Onderhandelen = herkaderen!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Andries Hoitsma

U kent dat wel: een nieuwe baan en daarom moeten verhuizen. Dat overkwam een vriend van mij. Hij moest dus zijn huis verkopen. Samen met zijn vrouw had hij het huis flink opgeknapt alleen aan de keuken waren ze nog niet toegekomen. De keuken was volledig uit de tijd en helemaal op. De eigenaar realiseerde zich dat een mooie keuken een belangrijk verkoopargument is. Zijn keuken was dus een duidelijk minpunt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zit u lekker?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De plaats aan de onderhandelingstafel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Frank van Marwijk

Als u een afspraak maakt voor een gesprek met een klant, is het belangrijk om een goede plaats daarvoor te bepalen. Vaak ligt het voor de hand waar het gesprek plaatsvindt: bij u op kantoor of juist bij de klant.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geef oprechte complimenten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Overwin uw plankenkoorts

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Over plankenkoorts is er goed nieuws en slecht nieuws. Het slechte nieuws: de kans is groot dat u er last van hebt. Het goede nieuws: u bent echt niet de enige.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.