SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2002/5

9 tips om een enthousiast en hartstochtelijk verkoper te worden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Nikolaus Enkelmann, Topverkopen op eigen kracht

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bent u een snelprater of een traagprater?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Pesentatiemythen, uitgeverij Acadamic Service

Bent u zelf een snelle of een langzame prater? Stel dat u een snelprater zou zijn, wat irriteert u het meest? Een traagprater! En andersom, natuurlijk.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Constructieve achterdocht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Het is een goede gewoonte om constructief achterdochtig te zijn. Dingen zijn immers niet altijd wat ze lijken. Op welke signalen moet u letten?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De juiste gespreksopeningen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Pakkende gespreksopeningen, Kluwer

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ken het gedrag van uw klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Pakkende gespreksopeningen, Kluwer

Als verkoper moet u met alle typen mensen kunnen omgaan, al zijn ze anders dan u. Herken het gedrag van uw klant, zodat u zich aan kunt passen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Assertief en aardig zijn

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Assertief zijn zonder agressief over te komen is een kunst. Onderstaand enkele assertieve, maar vriendelijke zinnen en de situatie waarin u ze kunt gebruiken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkopen tegen betere marges

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Omgaan met prijsbezwaren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Prospects die uw product aanschaffen louter en alleen vanwege de prijs, vindt u overal. Maar het is mogelijk om hen om te vormen tot loyale klanten die minder waarde hechten aan de prijs, zodat u tegen een betere marge kunt verkopen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Pas op voor uitglijders

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De zaken op een rijtje.

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Salarisonderhandelingen: vecht voor jezelf!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

Man of vrouw, je wordt geacht je werk belangrijker te vinden dan geld. Maar akkoord gaan met een voorstel dat niet uitdrukt wat u waard bent, heeft op lange termijn een nadelig effect voor uw eigenwaarde.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een pittig gesprek voorbereiden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

U staat op het punt om een gevoelig onderwerp ter sprake te brengen. Enkele tips om dit tot een goed einde te brengen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Dont worry, be happy

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Twee veel voorkomende oorzaken van stress in de verkoop zijn inconsistenties in de werkwijze en gebrek aan systematisch werken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Van zelfbewustzijn naar zelfverwerkelijking

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bent u een uitvluchtenstrateeg?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Bewondert u anderen om hun wilskracht en vindt u van uzelf dat u over voldoende wilskracht beschikt? Vind uit of u een moraalridder of een smoezentype bent.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bent u eigenlijk wel leuk genoeg?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Martijn Jacobs

Ik ben slecht in wiskunde. Toch heb ik - toen ik als inkoper werkte - mijn eigen wiskundige formule ontwikkeld. Hier komt-ie: K(1-5) + P(1-5) + S(1-5) = V(>10) Op iedere verkoper die bij mij langs kwam, paste ik deze formule toe. Het is een formule die ik ontwikkelde nadat ik mezelf had afgevraagd, waarop ik een verkoper eigenlijk beoordeelde. Ik licht de formule toe.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het verkoopkompas (2)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Arnold Steenbeek, Nieuwe Dimensies in Eemnes

Het verkoopkompas bestaat uit de onderdelen: contact, analyse, presentatie en afsluiten. In het tweede artikel van deze serie komt de analyse aan bod.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De verkoopcyclus

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verstandig omgaan met e-mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

E-mail is een snelle en handige manier om zakelijke communicatie af te handelen. En dat is tevens de valkuil, want een bericht verzenden doe je in een oogwenk, maar een onprofessionele e-mail kan een relatie snel bekoelen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.