SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2002/12

6 tips om de stijl van uw klant te herkennen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Kant-en-klare verkooptips

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Netwerken met partners

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Netwerken met passie (3)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: John van den Heuvel, DOOR Nederland in Zeist

Het besteden van privé-tijd aan zakelijke bijeenkomsten ligt ook bij uw zakenrelaties gevoelig. Het thuisfront speelt daarin een belangrijke rol en kan een spelbreker zijn. Probeer deze barrière op voorhand al te slechten door ook de partner van uw relatie te inviteren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Positief realisme

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoe reageert u als een slechte dag zich over de rest van de week lijkt uit te smeren en de slechte week inmiddels is gerekt tot een maand om snel te vergeten?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tijdens de vergadering

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het geheim van een goed verslag

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

Bent u aan de beurt om een verslag te maken van de verkoopvergadering? En ziet u er als een berg tegenop omdat iedereen altijd van alles vindt en u de rode draad maar moet zien te ontdekken?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een zelfgesprek voor de spiegel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Topverkopen op eigen kracht, De Verkoop Vraagbaak

Een goede verkoper heeft een onverwoestbaar geloof in zijn beroep, in zijn capaciteiten, in de onderneming en de producten of diensten die hij vertegenwoordigt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zoek de verborgen teamleden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hebt u het gevoel dat de hele verkoopafdeling achter u staat. Dat uw leidinggevende uw belangen goed voor ogen staat, dat uw collegas goed met u samenwerken en voor u klaar staan bij problemen, dat u op aan kunt van de binnendienst en de technische dienst?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gezond verstand management

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

In het boek The first book of common sense management worden de volgende 10 belangrijkste regels voor de eerste weken als nieuwe sales manager opgesomd.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Van verkoper naar manager

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

In veel gevallen leidt een succesvolle verkoopcarrière tot een functie als sales manager. Dit is voor sommigen een overgang die niet gladjes verloopt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Toon uw betrokkenheid bij de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De schriftelijke afhandeling van een klacht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Van mailing tot factuur

Klanten zijn vervelend. Ze willen altijd het onmogelijke. Klachten van klanten kosten tijd. En tijd kan u wel beter gebruiken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Schriftelijk delegeren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Het mondeling delegeren van taken werkt meestal het best, maar wat als het door omstandigheden niet anders kan dan schriftelijk?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een goede mailingbrief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Van mailing tot factuur

U hebt een fantastisch product te verkopen. Uw dienstverlening is bovendien perfect. Maar nu? Nu moet u dat communiceren met de rest van de wereld. Dat kan door middel van een mailingbrief. Vijf tips op een rijtje.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De 10 saaiste gespreksopeningen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Herken koopsignalen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u wilt verkopen is het belangrijk om de koopsignalen die de klant afgeeft, te herkennen, zodat u snel kunt toeslaan. Negen signalen op een rijtje.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Luisteren in plaats van praten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Consulterend verkopen vraagt om uitstekende luistertechnieken. De verkoper concentreert zich niet op het presenteren van de technische snufjes van zijn product, maar op hoe hij een probleem van de klant kan oplossen of hem geld kan laten besparen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Pech gehad of opgelicht?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Martijn Jacobs

Mijn vrouw heeft een auto gekocht. Dus kunnen wij haar oude auto verkopen. Zo gezegd, zo gedaan. Toevallig zoekt het vriendinnetje van ons buurmeisje nog een auto en zij is geïnteresseerd. Ons buurmeisje vraagt of de auto in goede conditie is. “Ja, zover we weten wel, we hebben er nooit problemen mee gehad”, roepen mijn vrouw en ik in koor. “Prima”, zegt het buurmeisje, “dan wil mijn vriendin de auto kopen”.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geloofwaardig zijn als spreker

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Presentatiemythen, uitgeverij Academic Service

U wilt uw verhaal vertellen, en u wilt dat de luisteraar u serieus neemt. Maar betekent dat, dat u zich tijdens uw presentatie per definitie serieus moet gedragen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Meer verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Accentueer het positieve

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als de dingen niet lopen zoals u zou willen dat ze lopen, is het makkelijk om externe factoren (de economie, de markt, de concurrent, het product) de schuld te geven.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.