SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2003/3

7 tips voor een goed verkoopgesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Telefonisch acquireren, Kluwer

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een prettige stem

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Cosmopolitan

Wat we precies zeggen is niet eens altijd het allerbelangrijkst. Lichaamstaal neemt 53% van de communicatie voor zijn rekening, de klank van de stem maar liefst 38%.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Lezing of presentatie?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Presentatiemythen, Academic Service

Sommige sprekers denken in termen van een gehoor als ze praten voor een publiek. Fout dus!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Blaas inactieve accounts nieuw leven in

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een inactieve account is een goede verkoper een doorn in het oog. Neem de stapel eens door en kijk wat de perspectieven van deze accounts in ruste zijn.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een onweerstaanbaar voorstel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een incentive kan klanten over de streep trekken die al lang geen gebruik meer van uw diensten hebben gemaakt. De ervaring leert dat deze welcome back certificates een hoge respons genereren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De twaalf kenmerken van een salesgenie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Salesgenie, succesvol verkopen in honderd dagen

U bent een ruwe diamant. Polijst uzelf, zodat u meer waard wordt dan u ooit voor mogelijk had gehouden. Kortom: hoe wordt u een salesgenie?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Voorkom klachten!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selilng Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Niet langer blijven mokken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U hebt een probleem met een van uw klanten. Het regent klachten. En dat terwijl de zaken nog onlangs zo soepel liepen. Wat is er gebeurd?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Telefonisch contact voorbereiden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zaaien en oogsten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Wie slim wil verkopen, bouwt aan zijn relaties met mensen die zijn persoon en zijn product willen promoten en voor wie u hetzelfde wilt doen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kritiek leveren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Ook de meest gevoelige mensen moeten soms kritiek verduren. Met de volgende vier stappen voorkomt u problemen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De interactiestijl van uw baas

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Als er sprake is van wrijvingen tussen u en uw baas, kan de oorzaak liggen in verschillende communicatiestijlen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Vermijd de ontslagronde!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: HP/De Tijd

In Nederland wordt wat af-gereorganiseerd in het bedrijfsleven. Zoals u weet leiden reorganisaties negen van de tien keer tot ontslagen. Voorkom dat uw manager tegen u zegt: u kunt wel gaan!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Stop de manager!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Eens een verkoper…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U bent lekker aan de gang, staat op het punt een nieuwe, grote klant binnen te halen. En dan gebeurt het: uw sales manager staat in de deuropening en roept: “Ik ga met je mee, want ik weet hoe je deze klus moet klaren.”

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Fluitputting

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Martijn Jacobs

Fluituitputting. Ja, het bestaat echt. Er zijn mannetjesvogels die aan fluituitputting (of makkelijker: fluitputting) overlijden. Zij fluiten zo veel en zo mooi mogelijk om interessant te zijn voor de damesvogels. De vogel die het mooiste fluit, heeft de beste genen en heeft de meeste kans om een vrouwtje te scoren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zet uw tijd op een rijtje

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wie is de baas: de tijd of u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim van Hout, NCTAB Training & Advies in Hendrik-Ido-Ambacht

Johan Weemoed, verkoper, rijdt in zijn auto naar een potentiële klant. Hij bereidt het komende gesprek voor - en daar gaat de telefoon. “Met Weemoed. Ja… ó ja, o jé, vergeten.” Hij slaat zich voor zijn hoofd. Dat is de derde keer deze week. Toch weer eens een planning maken. Hoewel… heeft dat wel zin?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Vertrouwen opbouwen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Conflicten op het werk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

Conflicten kunnen niet worden komen, ze horen er nu eenmaal bij. Maar conflicten hoeven niet altijd te escaleren, je kunt ze ook oplossen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.