SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2003/4

7 tips om het vertrouwen van de prospect te winnen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De luisteraars horen, begrijpen en onthouden alles wat u zegt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Presentatiemythen, Academic Service

U herkent het vast: de spreker die steeds doordraaft, steeds meer vertelt en steeds meer nieuwe teksten projecteert. Kunt ú het volgen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een professionele performance op de beurs

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: In 3 stappen naar effectieve beursverkoop

De benadering van prospects tijdens een beurs vergt een totaal andere aanpak dan de dagelijkse commerciële benadering. Wat is de juiste strategie?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De meest voorkomende netwerkvalkuilen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Doeltreffend netwerken

Verkopen via een netwerk heeft voordelen. U opent op een relatief eenvoudige manier deuren die anders langer gesloten waren gebleven. Maar er zijn ook valkuilen. Weet waar die zich bevinden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Strategieën om contact te onderhouden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Iedere verkooporganisatie heeft een unieke set van interactiemogelijkheden, gebaseerd op de producten, de branche en verkoopcycli. Houd de volgende punten in het oog.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Houd contact met de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u het contact verliest met uw klant, zullen zij zelden uit zichzelf contact zoeken met u. Als u weinig of niets meer hoort van een klant, maak u dan zorgen. De kans is groot dat een concurrent de communicatie heeft overgenomen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zet uw verkooptijd op de juiste wijze in

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

De tijd van een buitendienst is kostbaar. Een slechte bezoekplanning en verkeerde proespects visiteren, maakt het nog kostbaarder. Met de juiste gegevens vormt een optimale bezoekplanning geen enkel probleem.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Overschrijd uw grenzen!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De juiste introductietechniek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonisch acquireren

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Aandacht krijgen per telefoon

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonisch acquireren

U bent na enige moeite aanbeland bij degene die u wilt spreken. Nu is het van belang dat u de interesse van de prospect voor uw product of dienst weet te wekken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kenmerken van een burn out

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.burnin.nl

De belangrijkste vraag bij het ontstaan van een burn out is: hoe herkent u het fenomeen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat is uw favoriete manier van werken?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Neigt u ernaar om u kort maar hevig in een taak te verdiepen of bent u meer het type dat zich helemaal ingraaft in de materie?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat wil de klant?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Als de prijs bezwaren oproept

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Sommige klanten lijken maar niet te kunnen besluiten. Zo gauw de prijs is besproken, volstaat een simpel ja of nee. Zou je denken. Maar soms lijkt het of de plaat blijft hangen, of de klant incommunicado raakt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Lang leve mijn schoonmoeder!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Martijn Jacobs

Mijn schoonmoeder wordt binnenkort zestig. Hoera, daar moet op gedronken worden! En dus organiseert zij een groot feest bij een sjiek etablissement. Na een gesprek met de uitbaters ontving zij een offerte thuis. Het was een erg onsympathiek gestelde offerte die de zin in het feest al wat temperde. Een voorbeeld. Op de achterkant van de offerte stond de volgende zin: Als er minder gasten komen dan afgesproken, dan brengen wij toch honderd procent van de afgesproken kosten van het eten in rekening en tachtig procent van de drank.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wanneer moet u wat doen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tijdbeheer: de waan van alledag?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim van Hout, NCTAB Training & Advies in Hendrik-Ido-Ambacht

In het vorige artikel van deze tweedelige serie over tijdbeheer lieten we Johan Weemoed achter in zijn auto, net toen hij een telefoontje kreeg waarvan hij schrok. Hij was vergeten dat langetermijnrapport voor het MT te schrijven. Morgen moet het af zijn.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Upselling: hoe doet u dat?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het ijs breken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Als u voor het eerst tegenover een nieuwe klant zit, is het vaak moeilijk om het ijs te breken. Het stellen van een vraag betrekt de klant bij het gesprek en laat zien dat u belangstelling voor hem hebt. Wat zijn goede openingsvragen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.