SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2003/7-8

7 tips om de echte beslisser te vinden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Koude acquisitie: een loterij met veel nieten?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Michel Hoetmer, SalesQuest in Hoofddorp

Verkopers hebben vaak een hekel aan koude acquisitie. Dat is niet verwonderlijk omdat ze flinke inspanningen moeten leveren en de resultaten vaak tegenvallen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Omgaan met probleemklanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Ach, iedere verkoper komt wel eens een klant tegen die niet de makkelijkste is, maar sommigen zijn echt moeilijk. Klanttypen waarmee de omgang moeilijk kan zijn.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klanten slecht nieuws brengen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Hoewel het doel van iedere verkoper is om de klant zoveel mogelijk te plezieren, kan het soms niet anders of we moeten hem teleurstellen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wie zijn uw beste klanten?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Haal meer uit uw beste klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Het is het niet waard om de relatie met een goede klant op het spel te zetten om een extra order te scoren. Vertrouwen in elkaar is essentieel als het gaat om het opbouwen van een langdurige relatie die voor beide partijen voordelen heeft.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Waar ergeren klagers zich aan?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Klachten zijn kansen

Onderzoek heeft aangetoond waar klagers zich bij klachtafhandeling vooral aan ergeren. Acht punten springen eruit. Dat zijn dus de meest gemaakte fouten bij klachtbehandeling die u vooral moet zien te voorkomen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Effectief time management

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gebruik de telefoon efficiënt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Klachten zijn kansen

De telefoon is een efficiënt communicatiemiddel. Maar goed gebruik van de telefoon kent een aantal aanbevelingen. Maak ze u eigen zodat u optimaal telefonisch zaken kunt doen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ook een verkoopgenie worden?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Scheur je los, coachingskalender 2003

Genieën zijn niet per definitie veel intelligenter dan andere mensen. Wat ze onderscheidt, blijkt vooral de manier van denken te zijn. Denk als een genie en kom zo tot betere verkoopresultaten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Promotie maken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Hoe goed u erin slaagt om promotie te maken binnen uw bedrijf is in hoge mate afhankelijk van de relaties die u onderhoudt met uw chefs en collegas.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Order? Welke order?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Hoe gaat u om met contacten waar het u niet is gelukt om de order binnen te halen? Vooral als niet verwacht mag worden dat de prospect in de toekomst zelf contact op zal nemen. Enkele tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Eigenschappen die orders torpederen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Zelfs de beste verkoper betrapt zichzelf er wel eens op dat hij een eigenschap tentoonspreidt die een order kan torpederen. Check de onderstaande lijst om uit te vinden over welke orderbelemmerende eigenschappen u beschikt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Eindelijk macht!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Martijn Jacobs

Sinds kort heb ik een andere baan. Manager communicatie bij een van onze multinationals. Een prachtbaan! En een baan met een bepaalde status. Tenminste: voor veel verkopers. Sinds mijn eerste werkdag ben ik namelijk plat gebeld door verkopers van allerhande producten en diensten: communicatieadviesbureaus, reclamebureaus, vormgevers, drukkers, noem maar op. Allemaal proberen ze een voet tussen de deur te krijgen bij de nieuwe manager. En ... ik geef ze geen ongelijk. Ik heb jarenlang precies hetzelfde gedaan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De meest gehoorde smoezen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Debiteurenbewaking, een gedeelde verantwoordelijkheid!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Cees van Werkhoven, DOOR Nederland in Zeist

Wat voor een taak hebben debiteurenbewakers eigenlijk? Waar lopen zij tegenaan en wat kunt u als verkoper doen om hen te helpen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een betere verkoop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gedragsverschillen bij klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk, changecoach, DOOR Business Shows

Bent u verkoper in een winkel of showroom, dan weet u dat klanten qua gedrag kunnen verschillen. Verschillende soorten klanten op een rijtje gezet.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.