SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2007/6

De ultieme voorbereiding

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Solliciteren? De kalen hebben de toekomst!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Cees van Werkhoven, Werkweb Adviesgroep bv

Solliciteren: blond is mooi, maar doet het nooit goed. Grijzen worden steeds grijzer en minder flexibel, toch? Een niet blanke huidskleur roept bij sommigen domme weerstand op, gehandicapt zijn blijkt echt een handicap, een piercing of tatoeage kan al helemaal niet. Dus…. de kalen hebben de toekomst! Welke verkoopvaardigheden kunt u inzetten als u solliciteert?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Offertes opvolgen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.verkopersonline.nl

U hebt een offerte gemaakt, maar vijf weken later hebt u nog steeds geen nieuws. U hebt al drie keer gebeld om te vragen wat de status is, maar nog steeds geen antwoord gekregen. Wat doet u nu?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Netjes en vriendelijk afsluiten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Natuurwetten in de verkoop, Herman Meijer

Ieder telefoongesprek dient net zo beëindigd te worden al een persoonlijk gesprek, maar… helaas kunt u uw gesprekspartner niet in de ogen kijken. Hij kan uw vriendelijke glimlach niet zien en u kunt hem de hand niet schudden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Makkelijker contact leggen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Potentiële klanten bellen zonder dat u zich goed hebt voorbereid zal niet vaak het gewenste resultaat opleveren. Werk daarom met een checklist van zaken die u wilt weten voordat contact legt. Dan kunt u eenvoudiger informatie verzamelen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een geslaagd gesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verstand van de klant

Tijdens het verloop van een verkoopgesprek zijn verschillende dingen belangrijk. Daarin kunt u als verkoper sturen. Het is daarbij wel van belang dat u een gesprek met de klant opdeelt in meerdere fasen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Even binnenwippen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Michel Hoetmer, www.salesquest.nl

U hebt het vast wel eens meegemaakt: u bent net bij een klant op bezoek geweest en het ging allemaal sneller dan u had verwacht. Dus hebt u wat tijd over. Wat doet u met de tijd die over is?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

7 tips voor een winnende offerte

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door www.zibb.nl

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Achterhaal het afzeggen van een order

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Kant-en-klare verkooptips

Redenen waarom de klant de order afzegt

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het vertrouwen van de klant winnen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken

Op de lange termijn wint u het vertrouwen van de klant door uw afspraken zorgvuldig na te komen, de klant iets meer te geven dan hij verwacht én een goede relatie te onderhouden. Maar hoe zorgt u er in dat eerste gesprek voor dat de klant u vertrouwt?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Feedback ontvangen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Feedback krijgen is belangrijk. Het zorgt ervoor dat u weet of uw omgeving tevreden is over uw functioneren. Prettig, want dan kunt u eventueel zaken aanpassen als dat nodig is. Maar hoe krijgt u feedback?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Relativeren helpt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.simplifylife.nl

De waan van alledag brengt soms met zich mee dat u zichzelf voorbijloopt. Met alle gevolgen van dien. Hoe voorkomt u dat u uitgeblust raakt en op termijn uw werk niet meer goed kunt doen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak uw dromen waar

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Iedereen mens droomt wel eens over hoe het anders kan. Zeker als iemand ontevreden bent over zijn huidige bestaan. Maar het hoeft niet bij dromen te blijven, u kunt het roer altijd omgooien. Tips om uw droom werkelijkheid te laten worden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verbeter uw lichaamstaal

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verstand van de klant

Lichaamstaal is in de verkoop een belangrijk aspect. Het lichaam geeft belangrijke signalen af, wanneer u dat bewust toepast kunt u zelfverzekerder met de klant omgaan, straalt u vertrouwen uit en komt u geloofwaardiger over.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Makkelijk verdiend

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Laatst tijdens het NOS Journaal van acht uur had nieuwslezer Gerard Arninkhof het over een geweldtoeslag voor Amsterdamse politieagenten van duizend gulden. Hij corrigeerde zichzelf met: “O, sorry, duizend euro”. Maar het geeft weer aan hoe diep die gulden nog zit. En dat blijkt ook uit breed onderzoek, van RTL en Nibud. Ruim de helft van de Nederlanders wil de gulden terug (53 procent).

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klantgerichtheid zijn: hoe?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klantgericht denken én doen!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Henk-Jan van Essen, Essential

Uit onderzoek dat Essential de afgelopen jaren heeft gedaan, blijkt dat medewerkers van een bedrijf zich vaak niet bewust zijn van de gevolgen van hun gedrag naar klanten. Hoe is dat in uw organisatie gesteld?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Telefonische non-verbale communicatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verstand van de klant

Lange tijd werd gedacht dat een gesprekspartner aan de andere kant van de lijn alleen woorden opvangt. Tegenwoordig weten we beter: non-verbale signalen en stemmingen hebben invloed hebben op de reacties van de gesprekspartner.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.