SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2007/7-8

Omgaan met de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: dos and donts

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een klacht is een wanhoopsignaal

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: John Lemmens, John Lemmens sales en managementtrainingen

Het klinkt zo vanzelfsprekend: luister, laat iemand uitpraten, kijk iemand aan, toon begrip, houd iemand niet voor de gek. Maar je zult ze de kost moeten geven, verkopers die toch moeite hebben om een klant met een klacht open tegemoet te treden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Stel de zeven vragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een offerte is een belangrijk onderdeel in het verkoopproces. Verkopers die een offerte opstellen zouden zich zeven vragen moeten stellen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een goede offerte

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Natuurwetten in de verkoop

Wilt u scoren bij de klant en de opdracht binnenhalen, dan is dat in hoge mate afhankelijk van een goede offerte. Een goede offerte voldoet aan een aantal voorwaarden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De sollicitatiecommissie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harvard Business Review

Tegenwoordig wordt niemand meer aangenomen zonder dat in de selectiecommissie een vertegenwoordiger van de betreffende afdeling zit waar de nieuwbakken collega terechtkomt. Bent u die afgevaardigde, let dan op de volgende tien valkuilen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Op het verkeerde been

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harvard Business Revies

Natuurlijk, om concurrentievoordeel te behalen is het nodig dat uw product of dienst boven dat van de concurrent uitstijgt zodat de klant bij u koopt. Maar daarnaast is het handig om de concurrent te misleiden. Tactieken om dat te bewerkstelligen

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Misverstanden rondom netwerken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Een netwerk is nuttig. U wisselt informatie uit en kunt misschien in de toekomst nog iets voor elkaar betekenen. Toch bestaan er veel misverstanden over netwerken: vriendjespolitiek, elkaar bevoordelen, et cetera. Tien misverstanden op een rij.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

7 tips om uw ambities waar te maken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Management Today

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Onderhandelen met topklanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkopen aan een comité

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.salesquest.nl

Elke verkoper heeft er mee te maken. Regelmatig zult u met meerdere gesprekspartners aan tafel zitten. Dit soort gesprekken hebben een wat andere dynamiek dan gesprekken met één persoon. Hieronder vindt u enkele praktische tips voor dergelijke situaties.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bent u een controlfreak?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Aandacht voor detail en de wil om dingen goed te doen, zijn op zich uitstekende eigenschappen, maar niet als het ontaardt in obsessief gedrag. Want dan vormt u een probleem voor uw omgeving en uiteindelijk ook voor uzelf.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Heer en meester?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harvard Business Review

U hebt een promotie gemaakt en bent nu salesmanager. Maar wat betekent het om de baas te zijn? Wat is precies de rol van de salesmanager? Bij de meeste managers bestaan er misverstanden over hun nieuwe functie. Vijf misvattingen op een rij.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Voorkom problemen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een klagende klant is niet leuk, maar helaas niet altijd te voorkomen. Wat zijn de spelregels?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bah, een klachtenbrief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Het is een hele kunst om een goede, positieve reactie te geven op een klacht van een klant. Misschien kunt u de klacht niet verhelpen, maar toch wilt u goodwill kweken bij de boze schrijver. Tien tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Stop de verhultaal!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Als ik érgens een hekel aan heb, is het aan het woord aanpassen. Zoals in advertenties van mijn bank in de krant: De spaarrentetarieven worden aangepast. Voor rekening zus geldt nu een percentage van 1,5%, voor rekening zo 2,1%. Maar er staat niet bij of het tarief nou verhoogd is of verlaagd. En dát wil ik weten (meestal wordt het verlaagd, terwijl hypotheekrentetarieven altijd omhoog gaan). En nooit, nooit staat het oude tarief erbij, voor de duidelijkheid - duidelijkheid die toch erg welkom zou zijn. De renteverlaging- of verhoging op zich is niet zo erg, maar dat verhullen maakt het zo afgrijselijk.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Offertes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim van der Mark

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Organiseer uw werk!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verstand van de klant

Wanneer u niet systematisch werkt, bent u steeds met iets anders bezig en lijkt uw werkdag meer op een panieksituatie. Dat komt omdat u steeds het gevoel hebt onder tijdsdruk te staan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.