SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2007/12

De zesjescultuur voorbij

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Stephen en Victor Steijger, Optimaal Talent

Door de globalisering worden ook veel commerciële professionals bedreigd in hun baanzekerheid. Ondanks de berichtgeving over economische groei en toenemende werkgelegenheid spreken de overnames (ABN Amro), de niet aflatende reorganisaties bij multinationals (Unilever) en de verplaatsing van banen naar lagelonenlanden (Shell) boekdelen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ken uw eigen lichaamstaal

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Persoonlijke vaardigheden en vooral communicatieve vaardigheden zijn nog steeds de belangrijkste bagage van de verkoper. Geen enkel CRM-pakket kan een order sluiten, want uiteindelijk gaat het om persoonlijk contact met de klant.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een speciaal persoon

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u succesvol wilt zijn in uw werk, moet u uw klanten het gevoel geven dat zij speciaal voor u zijn. Met de volgende richtlijnen slaagt u daar beter in.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Discussieer niet met klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Er is een heel belangrijke reden om niet in discussie te gaan met een klant als hij een tegenwerping maakt: tegenwerpingen leiden tot tegenstellingen. En tegenstellingen zorgen ervoor dat u tegenover elkaar komt te staan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De vragen van de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De verkoopingenieur

Hoe reageert u op een vraag van de klant? Vragen worden namelijk niet alleen gesteld om informatie te verkrijgen. Een klant kan met het stellen van een vraag verschillende bedoelingen hebben. Het is aan u om te achterhalen welke.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Waarom analyseren?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Analyseren doet u door vragen te stellen. U stelt vragen om:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een goede analyse

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Salesvraagbaak

Een succesvol verkoopgesprek is in hoge mate afhankelijk van een goede analyse. Vaak wordt die overgeslagen. U analyseert door vragen te stellen, de goede vragen uiteraard.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

7 tips voor een goede verkoopbrief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Sales Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoort u thuis in de verkoop?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U hoort niet thuis in de verkoop als …

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkopen aan bestaande klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Het lijkt een simpele opgave: meer verkopen aan bestaande klanten. Maar voor veel verkoopafdelingen is het een van de moeilijkste taken om te realiseren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak uw huiswerk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Natuurwetten in de verkoop

Een goede voorbereiding op een verkoopgesprek is een must. Zon voorbereiding begint al bij de planning van dat gesprek, het zogenaamde huiswerk, de achtergrondinformatie.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De grootste tijdverslinders

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SimplifyLife

Natuurlijk wilt u graag de deur op tijd achter je dicht trekken. Vaak is dat niet eens een kwestie van de hoeveelheid werk die u hebt, maar van de manier waarop je ermee om gaat. De top 4 van grootste tijdverslinders op het werk.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het positieve gevoel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Salesvraagbaak

Ongetwijfeld kent u het: u staat op en meteen hebt u al het gevoel dat het uw dag niet is. Een te volle agenda, een file, een ontevreden klant. Kortom, het zit u tegen. Hoe kunt u dit gevoel ombuigen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Word geen kneusje

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Hallo, heb jij slingers bij je dan kan ik je versieren. Een goede openingszin? Mwah. Minstens zo afgezaagd als: Hé hallo, ken ik jou niet ergens van?. Die zin heeft wel weer als voordeel dat-ie zo bekend en cliché is dat je er allebei van in de lach schiet waardoor het ijs tóch meteen gebroken is. Breek jij het ijs, dan maak ik er blokjes van, zingen Acda & De Munnik. Ook al gaapverwekkend.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

U meer op uw gemak voelen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Veel mensen hebben een ideaalbeeld van het perfecte gesprek. Opmerkingen moeten snel komen en spitsvondig zijn. Er vallen geen stiltes en iedereen reageert precies zoals het moet. Dat is onrealistisch en kan in de praktijk niet haalbaar.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Foute denkbeelden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Veel mensen zijn zo bezig met de vraag hoe kom ik over op de ander, dat ze zichzelf allerlei onzekerheden aanpraten die ervoor zorgen dat het gesprek niet soepel verloopt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een goed verkoopgesprek voeren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée Berg, HTSE

Het idee dat u alleen een goed gesprek met iemand kunt voeren als u op een flitsende en originele wijze begint, is een wijd verbreid misverstand. En zo zijn er nog meer misverstanden op dit gebied. Een aantal belemmerende denkbeelden voor u belicht, zodat u voortaan uw besprekingen opener en met meer zelfvertrouwen kunt voeren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Vertel en verkoop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Wilt u een contract vernieuwen, maar is de prijs gestegen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Uitblinken aan de telefoon

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Telefonische verkoop, zeker als het om cold calls gaat, is niet altijd even gemakkelijk. Toch is er een aantal regels voor. Als u echt wilt uitblinken aan de telefoon, gebruik dan de volgende tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.