SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management 2008/7-8

“Het idee spreekt iedereen direct aan”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Irene Herbers

Het idee is even ijzersterk als simpel. Het enige dat je hoeft te doen om vluchtelingen over de hele wereld aan water te helpen is water drinken. Earth Water is mineraalwater in een ultrahippe en milieuvriendelijke verpakking. Het merk floreert dankzij de integere ambitie, een onvervalst geloof in het concept en het nobele winstbejag. Commercieel voor een betere wereld.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoeveel vaders heeft commercieel succes?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Stephan Stergiou & Joost Oostveen

Herkent u deze situatie? Het succes van de nieuwe verkoopmethodiek heeft slechts een maand geduurd. Waar de resultaten in de eerste weken duidelijk stegen, lijkt de sales force vervolgens te zijn teruggevallen in de oude routine. Hoewel enkele verkopers/adviseurs een maand achterlopen op target, lijkt het of zij zich totaal niet (meer) verantwoordelijk voelen voor deze tegenvallende situatie. In plaats van opbouwende discussies over verkoop staan ineens weer de verkoopmethodiek en de producten ter discussie.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“Sales is een door en door analytisch vak”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de in 2004/2005 geïntroduceerde masterclass terug op deze opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Jack Kroon is algemeen directeur bij Metaveld, producent van halffabricaten voor de transport- en agrarische sector. Hij heeft het over de organisatieverandering en nieuwe werkwijze van het bedrijf, het in kaart brengen van onderbuikgevoel en het belang van een piramidebenadering.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De voordeur open, de achterdeur dicht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Leonie Bosman-Schouwenaar

De huidige arbeidsmarkt staat sterk onder druk. Ook op het gebied van sales. In vrijwel alle sectoren merken werkgevers hoe moeilijk het is talent te werven dat over de juiste commerciële vaardigheden beschikt. Goede verkopers zijn steeds korter bij eenzelfde baas werkzaam en vaak heel lastig te binden aan een bedrijf. Terwijl zij juist een belangrijk aandeel hebben in het succes van de organisatie. Belangrijke vraag: hoe houd je je sales force gemotiveerd en betrokken?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Juiste beoordeling biedt uitzicht op juiste selectie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marjo Louwers

Veel managers maken gebruik van selectie-interviews met het oog op het aannemen van personeel. Geen enkel ander selectie-instrument kan zich daarmee meten. Deze populaire methode kent echter ook een keerzijde. Door tijdgebrek, onervarenheid, afgaan op onderbuikgevoel of slechte zoekprofielen draait lang niet ieder interview uit op een succes. Zonde van uw investering in zowel tijd als geld. Zonde van uw imago. Zonde voor zowel selecteur als sollicitant. De STAR-methode biedt wél de nodige handvatten voor succes.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Persoonlijke clicks maken, pijn wegnemen en gunnen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger & Ria Harmelink

Een hele reeks interactieve lezingen en workshops, verzorgd door deskundigen van naam, kon zich net als in voorgaande jaren verheugen in een grote belangstelling van het vakpubliek. Terwijl de gevarieerde beursvloer met producten en diensten voor commerciële professionals eveneens de nodige aandacht trok, waarbij ruimschoots werd genetwerkt en zaken werden gedaan. Kortom: een geslaagde Nationale Salesdag 2008, al waren er wat minder bezoekers dan bij de eerdere edities.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.