SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management 2009/10

“Slimmer en productiever met een opgeruimd hoofd”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Irene Herbers

Sales en met name sales management vraagt veel van het hoofd van de professional. Overzicht houden bij een continu complexe informatiestroom en grip houden op de zich almaar opstapelende taken vereist een strak agendabeheer. Plus een sterk staaltje zelfmanagement. Want hoe productief kun je zijn als je last hebt van een hoofd dat de hele dag door tegen je praat? Beseffen we eigenlijk wel hoe vaak we aan dingen denken waar we op dat moment toch niets mee kunnen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Eerst komt de relatie en daarna de verkoopkans

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jan Vermeiren

Het aantal mensen die lid zijn van LinkedIn, neemt met de dag toe. Ook verkopers en sales professionals in het algemeen hebben de nodige connecties via deze online community. Velen gaan er echter nogal terughoudend mee om en stellen zich de vraag: wat kan ik er nu eigenlijk mee? Wat is de toegevoegde waarde van LinkedIn voor mij? Daarbij kan het netwerk specifiek in een commerciële omgeving prima van pas komen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Even eenvoudige als effectieve verkooptool

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Piet Buyck

Wat als je erin zou slagen om je prospect enkel oog te laten hebben voor de bijzondere kenmerken van je product voor je daadwerkelijk begint te verkopen? Als je de nieuwe technische verbeteringen van je product met gemak op de voorgrond kon zetten, zonder iets te forceren? Niemand houdt ervan dat men probeert hem iets te verkopen, maar iedereen koopt graag. Met Turbo Sales breng je dit adagium in de praktijk en troef je de concurrentie definitief af. Een interessante - en succesvolle - aanpak, met name in een technische omgeving.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“Continu meedenken op allerlei gebieden”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de sinds een aantal jaren aangeboden masterclass terug op deze opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Hans-Peter Smits, key-account manager bij KPN Mobile Wholesale, houdt van het oplossen van kortetermijnproblemen in combinatie met een langetermijnvisie. En dat in een beweeglijke, technologische markt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Prijsstrategie wint het van focus op service

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Alexander van der Horst & Erwin Westgeest

In de financiële dienstverlening zijn de markten al maanden zeer turbulent. Dat komt door verschillende negatieve ontwikkelingen in de financiële sector die elkaar versterken. Zo is er sprake van een rigide daling van het algemene vertrouwen, kredieten worden niet meer verstrekt, overheden nemen op grote schaal deel in risicodragend kapitaal en de mondiale recessie spreidt zich als een olievlek uit. Kortom, de toekomst van de financiële markten is volstrekt onvoorspelbaar. Ook voor zorgverzekeraars is het moeilijk zakendoen onder deze omstandigheden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tips voor succesvolle productdemonstraties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Beatrijs van der Poel

Productdemonstraties maken van oudsher een wezenlijk onderdeel uit van een uiteraard veel omvangrijker verkoopproces. Doelstelling van een demonstratie of presentatie is de klant te enthousiasmeren, te overtuigen van de voordelen die het product hem biedt en hem sneller tot een keuze te brengen. Het zal duidelijk zijn dat het om een cruciaal moment in het verkooptraject gaat; slagen of falen kan de verkoop maken of breken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.