SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management 2010/1

Zichzelf steeds opnieuw uit te vinden is de kunst

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

De naam Inventum is afgeleid van het Latijnse werkwoord inventare en dat betekent uitvinden. Niet vreemd, want het bedrijf werd meer dan honderd jaar geleden, in 1908, opgericht door een uitvinder. Sindsdien heeft Inventum een bewogen historie meegemaakt, met de nodige ups en downs. En een ontwikkeling van productgericht naar klantgericht via een ommezwaai in de commerciële aanpak.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Effectiever verkopen op basis van actuele gegevens

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Tim Jansma

Sales- en marketingcampagnes kosten jaarlijks honderden miljoenen teveel door vervuilde databases. In een database opgenomen klanten blijken namelijk vaak allang geen klant meer te zijn, terwijl ook de geregistreerde contactgegevens regelmatig onjuist dan wel achterhaald zijn. Ondanks alle moderne technische mogelijkheden komt databasevervuiling op grote schaal voor. En dus is er sprake van veel weggegooid geld.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“Vragen en dóórvragen, daar gaat het vooral om”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass heet een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit dat zich richt op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt deelnemers behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen, bijvoorbeeld met grote (internationale) klanten. In een serie artikelen blikken absolventen van de sinds een aantal jaren aangeboden masterclass terug op deze opleiding. Ook praten zij over hun eigen salesaanpak. Wijnand Tjepkema, senior account manager van Nuon Zakelijk, vertelt over het belang van blijven doorvragen bij de klant, toegevoegde waarde en complexe salestrajecten in crisistijd.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De geheimen achter succesvolle websites

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marco Bouman

Internet wordt een steeds belangrijker kanaal om nieuwe klanten aan te trekken (en bestaande te behouden). Als ondernemer en/of manager zien en onderkennen we deze ontwikkeling en willen we bouwen aan commercieel succes op basis van onze website. Daartoe moet de site op zichzelf wel aan een reeks voorwaarden voldoen. Ofwel: onze aanwezigheid/presentatie op internet moet informatief en aantrekkelijk zijn en gemakkelijk qua routing.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Meer verkopen met dezelfde mensen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Alexander Loudon

Sales is een vak. De één is er goed in, de ander minder of helemaal niet goed. Dat geldt ook voor sales management. Het heeft echter niets te maken met magie. Sales is een bedrijfsproces, net als marketing, productie of finance, en kan dus op dezelfde manier worden aangestuurd. En dan hebben we het meer over wetenschap en kennis dan over kunst. Waar het om gaat, is inzichtelijk maken wat er in het proces gebeurt, wat het oplevert en dit proces continu verbeteren. Met als centrale vraag: wat voegt waarde toe in het salesproces en wat niet?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kloteklanten? K*tverkopers!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Ron van Voorst

Na bestsellers als Kloteklanten van Egbert Jan van Bel, De infantiele consument van Benjamin Barber, Klanten zijn eigenlijk nét mensen! van Jos Burgers en afgelopen najaar weer Kloteklanten 2.0 is het hoog tijd voor een duidelijk antwoord: K*tverkopers. Jawel. Sales Management heeft de primeur om dit boeiende boek1 in de schijnwerpers te zetten. Behalve een gesprek met auteur Erwin Wijman bieden we u hierbij een exclusieve voorpublicatie uit één van de hoofdstukken. Dat mag u niet missen, want “de eerste klantvriendelijke verkoper moet nog geboren worden”, zoals Wijman onverbloemd van leer trekt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.