SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management 2010/9

Zonder meten is training zonde van het geld

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Stephan Obdeijn

Het moet maar eens worden gezegd: het effect van training is vaak bedroevend. Managers gaan ervan uit dat hun mensen er altijd wel iets van opsteken, maar slechts vijftien procent van de deelnemers past het geleerde toe in de praktijk. Terwijl effectmeting van trainingen zo eenvoudig is - als je weet hoe het moet.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“Ik ben harder geworden, je móet wel in Rusland”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Irene Herbers

In Nederland was Niels Brouwer een mensenmanager, in Moskou geeft hij simpelweg orders. Het was een harde leerschool voor de modern trade director van Beiersdorf, met extreem achterdochtig medewerkers die “puur voor het geld werken” en klanten die in dreigende taal steeds weer contracten openbreken. Toch vindt hij Rusland een superbestemming. “Om van de groeimogelijkheden nog maar te zwijgen.”

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een lang en gelukkig huwelijk met de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Nicole Carlier

Kan een consument liefde voelen voor de bank die zijn geld beheert? Of voor de supermarkt waar hij wekelijks zijn boodschappenkar volgooit? Volgens marketingprofessional Marnix Bügel is de relatie tussen klant en bedrijf te vergelijken met een huwelijk. Zijn advies voor eeuwige trouw: zorg eerst voor klantintimiteit en de liefde komt vanzelf.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Nooit meer bang voor de reputatielawine

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Gijs van Beek

Het is de nieuwste salesnachtmerrie: je bedrijf of merk gaat over de tong op Twitter, Hyves of een vergelijkingssite. Op internet worden reputaties snel gemaakt, maar nóg sneller beschadigd. Hoe kun je zon reputatielawine voorkomen, of beter nog: hoe zet je social media in ter bevordering van je imago? Een les in Online Reputatie Management (ORM).

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Duurzaamheid sells of vet verdienen aan afval

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Afval bestaat niet. Dat is de ondernemingsfilosofie van Van Gansewinkel. Het bedrijf vaart wel bij het groeiende besef van duurzaamheid. In een sector waarin bedrijven elkaar beconcurreren op dubbeltjes lukt het de vuilophaler klanten te binden met creatieve recycle-oplossingen die weliswaar niet de goedkoopste zijn - maar wel de beste voor mens en milieu. Het bedrijfsleven gaat daarbij voorop. "Vroeger praatten we met de conciërge, nu zitten we in de boardroom met de Raad van Bestuur."

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“Ik heb nu meer grip op de klant”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

In deze serie blikken absolventen van de Nyenrode Sales leadership Masterclass terug op deze opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Rob Roosjen, salesmanager van Zilveren Kruis Achmea: “Meer grip op de klant geeft mij meer energie.”

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.