SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management 2011/1

Inzicht in online sentiment

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Eric Rousseau

Klanten communiceren onderling onophoudelijk op internet en onderweg. Ook over bedrijven en producten die ze hebben gekocht. In de wirwar van tweets, blogs, e-mails en geüploade videos is het voor bedrijven lastig om goed bij te kunnen houden wat het huidige sentiment is. MeaningBased Marketing filtert en analyseert al deze communicatie en biedt een handige tool om pro-actief te reageren op marktveranderingen en veranderend klantgedrag en -behoeften.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het optimaliseren van complexe verkoopprocessen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Peter Gloudemans

Veel organisaties hebben weinig inzicht in hun verkoopprocessen. Daarnaast werken verkopers vaak weinig gestructureerd. En een CRM-systeem wordt regelmatig alleen maar voor klant- en activiteitenbeheer gebruikt, terwijl salesmanagers met spreadsheets de benodigde rapportages in elkaar knutselen om overzicht te houden op lopende verkoopcycli. De Ardens Group ontwikkelde naar aanleiding hiervan de Sales Intelligence Software Impact, een tool om complexe verkoopprocessen te helpen optimaliseren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Nieuw verkoopconcept al lucratief vanaf 1 boek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

De actualiteit kan een (nieuw) concept ineens een enorme boost geven. Een week voordat Frank Tol van Scan Laser zijn nieuwe concept 1boek.nl wilde presenteren, overleed Harry Mulisch. In het NOS Journaal betreurde de eigenaar van Athenaeum Boekhandel dat hij het oeuvre niet compleet kan aanbieden omdat een aantal titels niet meer wordt gedrukt. Bij 1boek.nl kunnen consumenten via printing on demand oude boeken laten drukken. De uitgever hoeft alleen zijn bestanden ter beschikking te stellen. Het kost hem niets, maar hij krijgt wel maar liefst 50% van de netto verkoopprijs.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

"De individuele instelling en moed past in Rotterdam"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Het opleidingsprogramma Sales Leadership (SLP) verhuist van Nyenrode Business University naar de Rotterdam School of Management (RSM), onderdeel van de Erasmus University. Volgens Faust Mertens, geestelijk vader en programmamanager van het opleidingsprogramma/kennisinstituut, past de nieuwe partner beter bij de internationale ambities van SLP en sluit het programma naadloos aan op de andere Open Programmes van RSM. Klaas Wassens, executive director education Open Programmes van RSM, verwacht dat de nieuwe partner een belangrijke rol gaat spelen in de emancipatie van het salesvak.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Duurzaam plussen door waardegedreven verkoop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Linda Nieuwenhuis

Zitten we nog volop in de recessie, of zijn we on the way up? In boardrooms wordt gespeculeerd over een lange periode van economisch lage groei of stagnatie, met teruglopende productvraag, prijsdruk en lagere bestedingen. Hoe kan de verkoopafdeling onder die omstandigheden een organisatie door de crisis heen trekken? Door gericht, gedisciplineerd en effectief te sturen op waardegedreven verkoop.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

We denken ten onrechte de klant aan te voelen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harrie van Heck

Waarom kost het toch zoveel moeite om de behoeften van de klant echt te begrijpen? Dat komt omdat de betekenis die we aan een situatie geven voor een groot deel bepaalt hoe we daarmee omgaan. Dat geldt ook voor wat de klant zegt. We blijken zelf te bepalen of een opmerking van de klant een tegenwerping of een koopsignaal is. Dit heeft veel te maken met het feit dat we, als mens, egocentrischer zijn dan we denken. Gelukkig heeft dit ook een voordeel. Het lijkt namelijk te helpen om ons door moeilijke contactmomenten heen te loodsen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Back to Basics

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Willem Verbeke

In mijn nieuwe boek Back to basics in selling beschrijf ik toepassingen van de huidige kennis binnen de neurowetenschappen voor het salesvak. Ook probeer ik de lezer kennis bij te brengen van de neurowetenschappen zelf. Ik hoop daarbij dat de lezer beseft dat de wijze waarop ons brein functioneert erg complex is.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.