SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management 2011/1

"We blijven focussen op kwaliteit"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Kirsten Karmiggelt

Clansman helpt adverteerders bij het realiseren van hun online doelstellingen. Het bedrijf bedenkt, creëert en managet online campagnes om leads te genereren voor adverteerders in de B2C-markt. Het bijzondere daarvan is dat adverteerders alleen betalen voor het resultaat. Clansman heeft dertig professionals in dienst en Roy van der Vlugt geeft er als salesmanager leiding aan vijf verkoopmedewerkers.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Commerciële kansen creëren met sociale media

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Sociale media zijn er niet alleen voor de gezelligheid. De nieuwe communicatiekanalen bieden wel degelijk commerciële kansen voor wie er de weg weet. Gewoon aan de slag gaan lijkt het beste advies voor wie koudwatervrees heeft. Waarbij het wel handig is om te weten van de dos en donts. Dit artikel neemt er een aantal onder de loep. En gelukkig zijn er goede handboeken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

"Salesmanagers halen kansen uit uitspraken"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

In deze serie blikken absolventen van het opleidingsprogramma Sales Leadership van de Rotterdam School of Management terug op deze opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Annette Schenk, docent aan Saxion Hogescholen: "Ik heb geleerd een verkoopgesprek op te bouwen."

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een commerciële training rendeert! Toch?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Reinwout Schram

"Kunnen we niet beter een paar nuttige Apps downloaden en die aan onze mensen geven?" Het MT-lid grapte het wat zuur. "Die commerciële trainingen, het is net als reclame: je weet nooit welke helft van het geld je weggooit! We zijn het afgelopen jaar allemaal getraind, maar kijk eens naar de omzet: die stijgt nauwelijks. Dus wat heeft het nu eigenlijk opgebracht?" Een goede vraag, want wat is het rendement van sales- en accountmanagementtrainingen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Van lead naar contract via Saleplay

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Remco van Rooyen

Saleplay is onlangs gelanceerd door het bedrijf Sayblue uit Joure. Door Saleplay online te spelen leren consultants, accountmanager en zzpers hoe zij van een lead een contract kunnen maken. Spelers kunnen in één spel 20 leads tot een goed einde brengen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Betere verkoopprestatie met High Impact Learning

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Stephan Obdeijn & Metteke Lubberts

In deze tijd is er een grote behoefte aan verbetering van de individuele en teamprestaties als het gaat om sales. Managers en hr(development)-medewerkers besteden dan ook veel aandacht aan het vergroten van commerciële slagkracht van hun organisaties en de commerciële ontwikkeling van hun salesforce. Veelal in de vorm van trainingen. Maar leidt het volgen van een training ook tot het gewenste professionele en effectieve salesgedrag en resultaat? Vaak niet. High Impact Learning, met een focus op activiteiten vóór en ná de training, kan leiden tot betere verkoopprestaties.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

"Communiceer op het juiste niveau"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Ton Brinkman is inkoopmanager bij inkoopdienstverlener InQuest, een gespecialiseerd adviesbureau op de vakgebieden inkoop, logistiek en operations. Hij vindt dat verkopers moeten ontzorgen en de juiste match dienen te bieden. Bij het managen van dienstverleningscontracten gaat het immers om ontzorgen en wordt de dienstverlener afgerekend op basis van de overeengekomen prestaties en niet op zijn gedetailleerde productkennis.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.