SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management 2011/8

"Het maken van een deal, daar krijg ik nog steeds een kick van"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Kirsten Karmiggelt

Neomax is een Nederlandse it-detacheerder op het gebied van beheer, support en infrastructuur. Naast certificeringen richt het bedrijf zich op de ontwikkeling van soft skills van iters. Neomax heeft ruim honderd gekwalificeerde it-professionals in dienst, zowel young professionals als specialisten met jarenlange ervaring. Salesmanager Linda de Ridder geeft in Almere leiding aan dertien verkoopmedewerkers en het team bestaat geheel uit vrouwen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

"Goed te regisseren en uitstekend meetbaar"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Peter Spijker

Het aantal online shoppers in Nederland neemt sterk toe. In 2010 gaven 9,25 miljoen Nederlanders 4 miljard euro uit via het internet. De forse groei in het aantal online maakt het voor ondernemers belangrijk om inzicht te krijgen in de online activiteiten van potentiële klanten, ook wel de online customer service journey genoemd. Ulke Verkerk, managing director van Quisma Benelux, helpt bedrijven om de online doelgroep te vinden, te bereiken en te houden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

"Gezichtsverlies is in Japan een gruwel"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Irene Herbers

Hoe pas je salespsychologie effectie toe in Japan, een land waar alles draait om beleefdheid en respect? Bestudeer eerst de Japanse omgangsvormen en begrijp dat u bij een zakelijke afwijzing nooit een duidelijk nee zult horen. Uw zakenpartner vindt dat een onbeschofte reactie, omdat het voor u gezichtsverlies betekent. Yan Vermeulen, één van de directeuren van Boyd & Moore Executive Search, weet alles van de in westerse ogen extreem hoge Japanse beleefdheid, op persoonlijk én zakelijk niveau.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

"Sales met lef en liefde, dat is mijn visie"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Hetspel tussen salesmensen en hun prospects is doordrongen van psychologische factoren. Het gaat niet alleen over producten en diensten, maar ook om de klik. "Ik geef altijd heel eerlijk aan waarom ik een klant graag wil hebben en wat ik denk dat we voor elkaar kunnen betekenen", stelt Judith Schoenmaeckers, commercieel directeur van Randstad Nederland. Zij werd in februari 2011 door de Sales Management Association (SMA) gekozen tot Commercieel Directeur van het Jaar.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

"Zonder toegepaste psychologie kun je geen zaken doen"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: door Lydia Lijkendijk

Psychologie factoren spelen een grote rol bij het sluiten van een verkoopdeal. Het buikgevoel blijkt vaak beslissender dan rationele argumenten. Enige psychologische kennis is dus bijzonder nuttig voor salesmensen. Of ze nu emotie-artikelen verkopen of, zoals Jordy Kool van Infotheek, rationele zaken als computerhardware.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

"Een verkoper moet werken vanuit een visie"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Jeroen Schoolderman is inkoopmanager bij Xandrion, een inkoopnetwerk voor en door zelfstandige bedrijven. Zon duizend bedrijven uit diverse sectoren zijn aangesloten bij dit inkoopnetwerk. Schoolderman werkt samen met een collega-inkoper, maar stelt dat "inkoop natuurlijk eigenlijk een effort van het hele bedrijf is." Voor Xandrion is het volgens hem belangrijk dat een verkoper werkt vanuit een visie omdat het bedrijf wettelijk gezien niet te dominant mag worden in een sector. "We werken in een samenwerkingsverband en mogen geen afspraken maken over harde volumes."

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.