SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management maart 2003

Offertes in mindere tijden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Wat is de rol van offertes in het verkoopproces? En verandert die rol als het economisch tegenzit? Verschillende mensen uit het verkoopvak geven hun mening over de functie van de offerte. Verder adviezen voor het schrijven van een effectieve offerte.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Manage uw waarde voor klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Eric de Haan & Jos van Haaren & Fred Langerak

Ieder bedrijf kent de voordelen van klantgerichtheid. Toch blijkt uit onderzoek van Seven International dat slechts de helft van de bedrijven erin slaagt klantwaardemanagement te ontwikkelen en vorm te geven. Waarom is klantwaardemanagement in de praktijk zo moeilijk uit te voeren?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Commercieel Manager 2002 Rob Beset van Batavus: "Altijd op zoek naar koopmomenten"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Monique Krol

Onlangs is Rob Beset verkozen tot Commercieel Manager van het Jaar 2002. De commercieel directeur van Batavus doet geen half werk. Cijfers, mensen en samenwerken, daar draait het om bij Beset.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Voordelen van outbound telesales

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Robbert Heemskerk & Hans Bach

Om de markt actief te benaderen kan het een goede keuze zijn een outbound telesalesafdeling op te zetten. U kunt er als organisatie voor kiezen om het zelf te doen, maar u kunt ook denken aan de inschakeling van een facilitair call center. De voors en tegens op een rijtje.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Koploper in elektronisch bestellen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Vossen

Ahrend Office Products haalt eenderde van zijn omzet uit de elektronische bestelsite. In de loop van dit jaar wil Ahrend het online bestelkanaal verder perfectioneren. "Wij zijn beter en sneller dan de concurrent", zegt e-commerce & marketing manager Gideon van der Burg.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Salesorganisatie als graadmeter

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Paul van den Hoven & Roeland van Delzen

Er is een duidelijke relatie tussen de professionaliteit van de verkooporganisatie en de invloed ervan op het bepalen van de waarde van de onderneming. Dit is vooral van belang bij een bedrijfsovername. Successen behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, is de strekking van dit artikel.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Humor helpt verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Willemijn van Dolen

Humor heeft een belangrijke functie in het verkoopgesprek en kan het succes ervan wezenlijk beïnvloeden. Dat blijkt uit onderzoek naar de rol van humor in salesgesprekken en op e-commerce websites. Vooral in face-to-face gesprekken blijkt dat humor sneller leidt tot een tevreden klant.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Team boven individu

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim van Dam

Teamverkoop is alleen interessant als het team gezamenlijk meer oplevert dan de totale omzet van verkopers die afzonderlijk opereren. Hoe kunt hu het team zo inrichten en organiseren dat er een hogere omzet ontstaat? Het ontwikkelen en het behouden van een effectief team vraagt enig inzicht en kennis van valkuilen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.