SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management oktober 2003

Doe ideeën op buiten uw vakgebied

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

Onder het motto Creating chances in challenging times organiserende vijf vakbladen Adformatie, AdfoDirect, Communicatie, Sales Management en Tijdschrift voor Marketing voor het eerst een gezamenlijk congres, Fusion 2003. Het eerste congres in Nederland dat alle marketingdisciplines bij elkaar brengt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe implementeer je key-account management?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Louise van Borselen-Roering

Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties... Steeds vaker vormen deze zaken aanleiding voor bedrijven om te kiezen voor key-account management. Een aanpak waarbij topklanten en leverancier samen werken aan (toekomstig) succes. Dit is het derde artikel in een serie over key-account management in de praktijk.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Meer omzet door slimme technologie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Pascal Podvin

Betere service, hogere klantloyaliteit en meer omzet. Dat klinkt de retailsector als muziek in de oren, want dat wil iedereen die een nering drijft. Het hoeft geen toekomstmuziek of science fiction te blijven. De beschikbare technologie is al slim genoeg, je hoeft er alleen maar slim gebruik van te maken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Meer acquisitie bij bestaande klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Eric Arkesteijn

Een verkooptraject is vergelijkbaar met een reis naar een order. Als dit gebeurt bij bedrijven die reeds klant zijn van uw organisatie, vindt er in feite geen merkbare marktbeweging plaats. Dan betreft het dus verkopen zonder te bewegen of, om met de woorden van de popband Jamiroquai te spreken, is het "travelling without moving".

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bijdrage oudere verkopers aan arbeidsproces

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jan Vis & Govert Weinberg

Het bedrijfsleven was lange tijd gericht op verjonging van het personeel. En hoewel de ouderdom inderdaad met fysieke gebreken komt, is er een kentering in dat denken te bespeuren. De oudere werknemer draagt immers de acquisitiekracht van het grijze hoofd met zich mee.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Toegevoegde waarde klachtenmanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sten Beernink

De verkoper staat alom bekend als de generator van nieuwe omzet, veelal door acquisitie van new business. Hij is goed in het binnenhalen van nieuwe klanten. Maar wanneer de klant eenmaal klant is, valt het vaak niet mee. Terwijl we het hebben over echte verkoopkansen door meer omzet bij en via het tevreden houden van bestaande klanten. Juist als ze klagen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Nederlander vult gat in de markt in Estland

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Vossen

Mobiele verkoopteams doen het uitstekend in Estland, de noordelijkste van de Baltische staten. Vooral productpromoties via mobiele teams slaan aan. Wodka, bankpasjes, tampons... als het in een rugzak past, kun je het mobiel verkopen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wie is de ideale verkoper?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Theo Kusters

Verkopers zijn een apart slag mensen. Blijkbaar beschikken zij over eigenschappen die bij anderen niet of in veel mindere mate aanwezig zijn. Over welke eigenschappen praten we dan en in welke mate moet de ideale functionaris hierover beschikken? En: zijn deze eigenschappen te meten?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.