SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management januari-februari 2005

Als kroonprins op sales

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

Koninklijke Hulshofs Verenigde Fabrieken bv, producent van meubelleer, redde het in een moeilijke tijd dankzij geod vooruit kijken en de juiste keuzes maken. Ook het bijspijkeren van de verkoopafdeling was een belangrijk aspect. De huidige directeur, Herman Hulshof, belandde als kroonprins op sales. Dat gaf gelijk power aan de afdeling.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Motivatie komt van binnen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marja Flory

Commercieel managers zien erop toe dat hun afdeling de gestelde targets haalt. Motivatie speelt een grote rol. Cruciale vraag: hoe werkt motivatie?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Competenties ontwikkelen in barre tijden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jacco van den Berg & Eelco Cremer

Hoe kunnen managers hun verkopers beter aansturen? De Sales Balanced Scorecard blijft uitkomst bieden, zeker als er aandacht is voor de ontwikkeling van (sales) competenties.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klantcontact uitbesteden?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Robbert Heemskerk & Hans Bach

Klanten zijn core business. Contacten met klanten moet u niet een-twee-drie uitbesteden, maar anderzijds is de meerderheid van de klantcontacten geen kerntaak van uw bedrijf. De Nederlandse facilitaire markt gaat in de komende jaren flink groeien.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Keer de speelgoedkist om en kijk wat er in zit

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Paul Groothengel

"Sales is het kloppend hart van iedere organisatie. Jammer dat veel bedrijven dat onvoldoende inzien." Aldus de Britse consultant Ian Iring, de grondlegger van BREESE, een systematische benadering die pretendeert de effectiviteit en efficiency van de verkoopfunctie te optimaliseren. Tien jaar geleden startte hij zijn eigen consultancy.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

NS Business Card meer dan een treinkaartje

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Frans Plat

De Nederlandse Spoorwegen slagen er met de NS Business Card in om steeds meer zakelijke reizigers de trein in te krijgen. Corine van Drumen-Kemmeren, marketing manager bij de NS, vertelt hoe het nationale spoorwegbedrijf verkoopargumenten creëert en inspeelt op emotie. Het openbaarvervoersbedrijf treedt daarbij op als spin in het web van een geïntegreerd dienstenaanbod.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Anders denken en doen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Henk Jansen

Commercieel succes hangt steeds meer af van anders kijken, denken en vooral ook anders doen. De cruciale vraag luidt: hoe kunnen we creatief denken verheffen tot core competence? Het denk- en doe-model In 7 stappen out of the box is ontstaan uit een mix van theorie en ervaringen in de praktijk.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klanten verwerven en binden met e-mailings

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob Woelinga

Verkopen draait om klanten. Die moet je eerst als prospect lokaliseren, dan probeer je er een klant van te maken en vervolgens stel je alles in het werk om er een vaste (terugkomende) klant van te maken. Niets nieuws. Evenmin nieuw is het inzetten van mailings om die doelen te bereiken. E-mail marketing, het structureel inzetten van e-mail als marketing- en salesinstrument, is aan het oprukken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.