SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management mei 2006

Low-cost met aandacht: transavia.com

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Low-cost met aandacht: luchtvaartmaatschappij transavia.com rolt momenteel haar nieuwe, aangescherpte strategie uit. Men wil uitgroeien tot een reismerk dat in het hoofd van klanten gegrift staat. Denkt iemand aan reizen, dan komt transavia.com automatisch bovendrijven. Commercieel directeur Willem Hondius vertelt hoe men de top vijf van reismerken in Nederland wil halen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Traditionele verkoop kan echt niet meer

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

De veranderde strategische positie van inkoop vergt de nodige aanpassingen bij verkoop. Inkopers krijgen meer verantwoordelijkheden in strategische en externe activiteiten, terwijl de verantwoordelijkheid voor inkoop steeds hoger in de organisatie komt te liggen. Aangezien inkoop de uiteindelijke macht heeft, wordt verkoop steeds meer een speelbal van de eisen van inkoop. Om te begrijpen wat er bij verkoop moet veranderen, is het verstandig om zich een helder beeld te verschaffen waar men staat in de ogen van inkoop.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Thema: Nationale Salesdag 2006 in De Kuip

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Een gevarieerde beursvloer met producten en diensten voor commerciële professionals. En een omvangrijk parallelprogramma met niet alledaagse, interactieve lezingen en workshops, verzorgd door deskundigen van naam. Dat alles op een perfecte locatie: in het Maasgebouw van het Feyenoord Stadion (De Kuip) in Rotterdam. Donderdag 18 mei 2006 is dé dag in het teken van sales als serieus vak, maar wel in een unieke combinatie van leren en genieten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De zeven krachten van power selling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Wat is het verschil tussen een topper en een middelmatige verkoper? In de VS vormt deze discussie al jaren een hot item in sales. Er is veel aandacht voor. De Amerikaanse superverkoper George Ludwig weet het antwoord: topverkopers zien geen belemmeringen. Maar iedere verkoper kan een winnaar worden als hij de zeven principes ofwel krachten van die positieve, uiterst energieke Amerikaan toepast.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klantbenadering met goede voorbereiding

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Het leren kennen en doorzien van de hoofdprocessen in je eigen organisatie en bij je klant vormt een essentiële voorbereiding om de juiste strategie uit te stippelen. Met de matrix van Harry Igor Ansoff, toegepast op het salesproces, is er een opening om groeistrategieën voor marketing en sales eenvoudig uit te werken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

We werken niet meer op onderbuikgevoel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn actief in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salesaanpak. Ruben van der Zwan, sales & marketing manager van IT-eye, praat onder meer over de verkoop van kennis, lange lead times en onmisbare durf. “We gaan bewust om met onze activiteiten en werken niet meer op onderbuikgevoel”, zegt hij.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Consultative selling (1): filosofie en proces

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Consultative selling behelst zowel een filosofie als een proces. Dit is de eerste aflevering in een reeks van drie artikelen waarin beide aspecten aandacht krijgen. Daarbij kijken we ook naar de praktijk van het operationele salesproces: hoe ziet consultative selling er uit in de verschillende verkoopsituaties? En wat is de relatie met account management?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.