SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2005/7-8

7 tips om een goede deal te sluiten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Management Today

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De juiste tevreden klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Kwaliteit en Bedrijf

Leuk, veel tevreden klanten, maar als ze niets bijdragen aan uw omzet schiet het niet op. Het gaat erom dat de juiste klanten tevreden zijn.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe voorkomt u netwerkflops?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: John van den Heuvel, DOOR Nederland in Amersfoort

Slaagt u er niet in het de klant naar de zin te maken en een relatie op te bouwen, dan wordt de schuld nogal eens bij de klant gelegd: het is een onmogelijke vent, met zo iemand is geen zaken te doen, of, onze interesses zijn te verschillend.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een afspraak verplaatsen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Zakelijke etiquette, uitgeverij Tirion

Het is altijd heel vervelend om een afspraak te moeten verzetten. Alleen maar: “Het spijt me” is dan ook niet voldoende. Wat u wel moet doen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Voor én na de order

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Als het goed is, is verkopen geen op zichzelf staande gebeurtenis maar deel van een proces. After sales is daarom een achterhaald begrip, want after-sales is net zo goed als pre-sales te karakteriseren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Plan uw reistijd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoe u omgaat met de tijd die u in aanwezigheid van een klant doorbrengt, bepaalt in hoge mate uw verkoopsucces.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

En de klok tikt maar door…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Uw tijd efficiënt gebruiken is niet zo gemakkelijk als het soms lijkt. Nutteloze klusjes doen, toch nog even iets uitstellen omdat u er geen zin in hebt of het moeilijk is, allemaal tijdverspillers. De oplossing: plannen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Werk iedere dag slimmer

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Zelf de meest succesvolle verkoper kan zelfvoldaan raken en slechte gewoonten aanleren. Zorg dan ook voor een constante stroom van excellente prestaties.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bied oplossingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u een inkoper vraagt naar zijn ervaringen met verkopers, kan het zijn dat hij antwoordt: “Het zou niet mijn taak moeten zijn om erachter te komen wat de verkoper mij nou precies probeert te verkopen, wat het betekent voor mijn bedrijf en wat ik moet doen om het in huis te halen.”

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Leesbare websiteteksten voor de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Uw stem als visitekaartje

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

De stem is het meest onderschatte element in het verkoopvak. Maar tijdens een telefoongesprek is uw stem het enige waar de klant op af kan gaan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ruzie om verkooppraatjes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Ik ging naar Dixons om een printer te kopen. Een Canon. Best een dure, van 269 euro. Hij schijnt ook digitale fotos scherp af te drukken. Die wijsheid had ik van internet. Verkopers in zaken als Dixons vraag ik tegenwoordig nauwelijks meer om advies. Vaak weten ze nog minder dan ik na een rondje vergelijk.nl.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Overtuigend beïnvloeden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Michel Hoetmer, SalesQuest in Hoofddorp

Is het u wel eens overkomen? Uw oplossing is overduidelijk het beste alternatief voor uw klant, maar toch wil hij er niet aan. Hij lijkt wel een koppige ezel. U duwt vooruit. Hij geeft geen krimp. U geeft een zetje de andere kant op en ook nu wijkt de klant niet van zijn standpunt. In dat soort gevallen is de vraag: hoe overtuigt u mensen die niet overtuigd willen worden?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tijd voor klantcontacten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Fris uw onderhandelingsvaardigheid op

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Zelfs de meest ervaren onderhandelaar zou van tijd tot tijd zijn vaardigheden moeten opfrissen. Vijf tips om nog effectiever te onderhandelen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.