SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2005/9

7 manieren om de klant te overtuigen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Management Today

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het visitekaartje: ondergeschoven kind

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Perfect Presentation

Velen van u hebben een visitekaartje. Het zakenleven is ondenkbaar zonder! Enkelen van u hebben er zelfs méér dan een. Uw visitekaartje is het eenvoudigste onderdeel van uw persoonlijke en zakelijke marketing.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Punten scoren bij de inkoper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Inkopers zijn steeds beter voorbereid op onderhandelingsgesprekken met verkopers. Met de juiste onderhandelingsstrategie kunnen verkopers succes boeken. Zon strategie vergt:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Win inkopers voor u

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

In het verleden kon het nog wel eens voorkomen dat een inkoper zich liet overtroeven door een dominante verkoper met een snelle babbel. Maar de argeloze inkoper zult u nu met een lampje moeten zoeken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kruip dicht tegen de klant aan

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Hebt u een goede verstandhouding met uw klanten, zodat u meer voor ze betekent dan de zoveelste verkoper die zijn product kwijt wil? Tips voor het opbouwen van een goede klantrelatie.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klantrelaties onderhouden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: PromZ Magazine

Als u een direct marketing-actie uitvoert, gericht aan uw klanten, is het van belang dat de tekst goed is. Die kan relaties maken of breken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Slapende contacten wakker maken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Drie tips om contacten waarvan u dacht dat er geen leven meer in zat te reactiveren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De indeling van uw brief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Solliciteren per e-mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Solliciteren per e-mail wordt steeds gewoner, maar het is een misverstand te denken dat het gemakkelijker is. Waar moet u op letten?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Schriftelijk antwoord op een onterechte klacht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zo zit je goed!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: S&MM

U zult als verkoper vaak achter uw bureau zitten om de administratie af te halen. Om geen pijn in uw rug te krijgen is een goede zithouding van belang.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Nieuwe klanten via leveranciers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Contacten met leveranciers kunnen een goede manier zijn om nieuwe klanten op te sporen. Probeer onderstaande drie technieken om uw voordeel te doen met goede contacten met uw leveranciers.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak van klagers fans

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Benader klagende klanten beleefd en attent en pas de volgende strategieën toe om de klant weer voor u te winnen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een belletje of een briefje?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bregje de Lannoy-Walenkamp

Krijgt u een klacht per brief, dan is uw eerste reactie waarschijnlijk om ook per brief te reageren. Toch kan het handig zijn om ook eens de telefoon te pakken. De voor- en nadelen op een rijtje.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Beter functioneren door zelfinzicht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Team

In contact met lastige collegas valt heel wat onbegrip weg als u inziet waarom een ander anders reageert dan uzelf. Anderen begrijpen door uzelf beter te leren kennen dus.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bent u een optimist of een pessimist?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Hoe zit het met u? Bent u een rasoptimist of juist pessimistisch van aard? Doe de test en kijk tot welke categorie u behoort.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Niks gratis monsters

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Behalve de man die hier op de markt navulbare Senseo-koffiepads aan de vrouw brengt, ken ik geen slimmere verkopers dan schoolfotografen. Neem Alfa Foto. Hun prijslijst bij de fotos van uw kind werkt als een fuik op vette paling. Voor één foto van de eerste aangeboden fotos betaal je 5,50 euro. Voor twee 8,50. Voor drie 11,00. U kent die staffelstapjes. Voor meer dan drie ben je 11 euro plus nog 2 euro per foto kwijt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kernpunten behoeftenbepaling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkopen is als bergbeklimmen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk en Ivo Wijnhamer, DOOR Training & Consulting in Amersfoort

Een verkoopgesprek is te vergelijken met het beklimmen van een berg. Een bergbeklimmer die zijn leven lief heeft, bereidt zijn klim gedegen voor. Zo is het ook met het verkoopgesprek.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Schoon de klantenlijst op

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Aardig zijn helpt uw carrière

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.lichaamstaal.nl

Aardig zijn op uw werk kan heel effectief zijn. Het kan u zelfs promotie opleveren. Aardige mensen krijgen nu eenmaal meer voor elkaar dan niet aardige mensen. Zes tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.