SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 1998/4

10 tips om de order te krijgen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power poster door Leo Onnekink

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wie is wie?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Voor de opbouw van een alert bestand is het nuttig van elke grote klant te weten wie wie is.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Waarom ging het fout?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Uitvluchten verzinnen is zinloos. Het is beter zelfkritisch te zijn. Het gaat er nu om de fout op te sporen, zodat u een volgend gesprek positiever kunt beëindigen. Elke verkoper zou aan zelfanalyse moeten doen, eerlijk en objectief. De volgende checklist kan helpen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Op weg naar een nieuwe klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: André M. Nijssen

Constateert u dat veel prospectbezoeken niet resulteren in concrete orders? Moet u veel bezoeken afleggen voordat u tot de eerste order komt? Dan is het zinvol uw werktechniek te analyseren. Wellicht is die voor verbetering vatbaar.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Veel korting, blije klanten?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap Bron

Goede, ervaren verkopers laten zich niet gauw verleiden tot het geven van korting. En als ze dat doen, vragen ze er iets voor terug. Omgaan met prijzen is voor veel verkopers moeilijk. Er is wel een oplossing: veel trainen en intern goede afspraken maken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Blijf ook na de koop attent

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kwade klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Adviesbrief Klantgericht Denken & Doen

Klanten zijn mensen. En elk mens is wel eens kwaad, lastig of onredelijk. Als verkoper krijgt u soms de volle laag. Wat dan?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kleren maken de man

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch & Charlotte Versteeg

Kleren maken de man is geen achterhaald spreekwoord. Integendeel zelfs. Kleding en uiterlijke verzorging zijn essentiële instrumenten, niet alleen als u naar een klant gaat, maar ook om verder te komen binnen de organisatie. Hier zijn enkele richtlijnen die u kunnen helpen bij uw carrière.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Professioneel gebruik van dias en overheadsheets

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Houdt u wel eens een presentatie? En gebruikt u daarbij dias of overheadtransparanten? Let dan op dat u niet zondigt tegen een paar algemeen geldende regels.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Test: hoe gaat u om met werkdruk?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Bent u iemand die snel het bijltje erbij neergooit als het moeilijk wordt? Of gaat u er dan juist extra tegenaan? Doe de test en vertaal de vragen naar soortgelijke situaties.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Netwerken werken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Ze worden wel eens kruiwagens genoemd. Of schoenlepels. In de bouwwereld heet het gunnen. In Brussel is het uitgegroeid tot een heus vak: lobby-ist. In het moderne jargon heet het gewoon netwerken. Hoe het ook heet, anno 1998 kan niemand er meer omheen. Het breien van een eigen netwerk werkt. De kennis die iemand heeft is niet bepalend, maar de kennissen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Is uw klant een S of een XXL?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk

De ene klant is vele malen lucratiever dan de andere. Daarom dient de aandacht naar rato te worden verdeeld. Behalve als een kleine klant de potentie heeft te groeien. De slimmer verkoper trekt zijn plan en stelt zijn doelen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het Verkoop A-B-C

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marjorie Berghuis

Van acquisitie tot zekerheid. En alles wat daar tussenin zit. Ter lezing, ter lering en ook ter vermaak. Wat is ons vak toch mooi!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.