Sales Power 2002/9
Verkopen bij tegenwind
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: John Boom, DOOR Nederland in Zeist endif; ?>Wat kan een verkoper doen als het in de markt een beetje tegenzit? Er voor de volle honderd procent tegenaan gaan! Juist als de markt onder druk staat en de concurrentie zwaar is, moet alles uit de kast worden gehaald om de targets te halen. Dan moet er pas echt verkocht worden.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Zorg voor balans in uw leven
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: SalesBusiness endif; ?>Succesvol verkopen is op lange termijn alleen weggelegd voor mensen die geloven in hun product, hun onderneming en in zichzelf.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Beoordeel uzelf
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Sales & Marketing Management endif; ?>Bij een eerste indruk gaat het niet alleen om kleding. Haardracht, manieren en accessoires maken evenzeer deel uit van de eerste indruk.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Maak er geen kruisverhoor van
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Topverkopen op eigen kracht, De Verkoop Vraagbaak endif; ?>Te veel op de klant afgevuurde vragen maken hem wantrouwig, het is ten slotte geen kruisverhoor. Een overzicht van verschillende soorten vragen.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Hoe vergroot u uw zakelijke kansen?
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?> U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.De vakbeurs als snoepwinkel
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?>In veel opzichten is een vakbeurs voor de verkoper wat een snoepwinkel voor het kind is. Waar anders kunt u honderden potentiële klanten in zo korte tijd ontmoeten op één plek?
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Liefde op het werk
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: SAM Advanced Management Journal endif; ?> U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Problemen op de werkplek
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Communication Briefings endif; ?>Hebt u ook een sales manager die zegt verantwoordelijkheid bij u neer te leggen, maar ondertussen in uw nek hijgt of u het wel goed doet? Wat te doen?
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Verhoog uw salaris
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Management Support Magazine endif; ?>Vindt u dat uw salaris omhoog moet op basis van uw geleverde prestaties? hoe zorgt u ervoor dat u krijgt wat u wilt?
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Is e-mail een stoorzender?
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: De Verkoop Vraagbaak endif; ?>Commerciële e-mail wordt niet snel geaccepteerd door de ontvanger. Het kan een stoorzender zijn als uw klant tijdens zijn werk ineen uw e-mail in beeld krijgt.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Communiceer met metaforen
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Management met metaforen endif; ?>Een metafoor helpt bij het verduidelijken van uw stelling. Op creatieve wijze maakt u aan anderen duidelijk wat u bedoelt. Als spreker bent u een interessant persoon, want u laat uw toehoorders buiten hun bestaande denkkaders treden. Drie metaforen op een rijtje.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Creatief terugbellen
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?> U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.De top 10-irritaties
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Pakkende gespreksopeningen, Kluwer endif; ?>Bij telefonische verkoop geldt een aantal regels. Dat niet iedere verkoper die hanteert blijkt uit onderstaande irritaties. Hang ze aan de muur zodat u ze kunt vermijden.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Telefonische verkoopvaardigheden
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: www.salesquest.nl endif; ?>Klanten zijn druk aan het werk en zitten niet op uw telefoontje te wachten. Bedenk dat de eerste paar seconden van het gesprek bepalend zijn voor het vervolg. Tien tips.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Het dierlijk instinct
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Martijn Jacobs endif; ?>Een opdracht binnenhalen. Een klant aan de haak slaan. Je vastbijten in een klant.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.10 afsluittips
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: endif; ?> U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Doeltreffend afsluiten
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Wim Muys, Muys Management Center in Breda endif; ?>Veel verkopers denken nog steeds dat de afsluiting van een verkoopgesprek plaatsvindt aan het eind. Maar steeds meer verkopers komen erachter dat de afsluiting al veel eerder plaats vindt. Soms zelfs aan het begin. Een praktijkvoorbeeld.
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Omgaan met kritiek
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Communication Briefings endif; ?> U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.Maak uw klanten blij
if (!empty($article->author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?> Bron: Selling Power endif; ?>Vraag een willekeurige verkoper hoe het gesteld is met zijn service en het overgrote deel zal melden dat er fantastische service wordt geleverd. Maar wat bedoelen ze daar dan precies mee?
U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.